Ekonomiassistent Affärsstöd leverantörsreskontra - Stockholm

Arbetsbeskrivning

Ekonomiassistent med framtidsvision till Leverantörsreskontra

Skanska Affärsstöd Ekonomi och Inköp är en del av Skanska Affärsstöd, ett Shared Service Center, som supporterar samtliga bolag inom Skanskakoncernen i Sverige med ca 11 000 anställda. Vi levererar högkvalitativa tjänster inom kund- och leverantörsreskontra, utläggshantering m.m. På avdelningen arbetar ca 65 medarbetare fördelat på fyra grupper; Leverantörsreskontra, Bank & betalningar, Kundreskontra & E-faktura samt Helpdesk Ekonomi, Inköp & Utlägg.

Vill du vara med och bidra till en ekonomifunktion i världsklass?

I rollen som ekonomiassistent hos oss kommer du att arbeta i en grupp på ca 20 personer, som hanterar det löpande arbetet med våra leverantörsfakturor och ser till att de bokförs och betalas i tid. Gruppen jobbar även med att stödja verksamheten med frågor och utbildning gällande leverantörsfakturahantering. Vi hanterar stora fakturaflöden och har kontakter med både interna kunder och externa leverantörer.

Det pågår ett projekt på avdelningen med målet att automatisera flera arbetsuppgifter, vilket kommer att ge möjligheter att lära sig mer om Robot Process Automation för någon med systemintresse. Du kommer att arbeta processfokuserat och dina arbetsuppgifter kan variera beroende på var behovet är störst. Därför är det viktigt att du är flexibel och öppen för nya arbetsuppgifter och ansvarsområden. Du uppmuntras och har stor möjlighet att bidra till att utveckla våra arbetssätt och effektivisera våra processer. Vi ser gärna att du vill jobba utåtriktat med att kontakta verksamheten och leverantörer för att säkerställa att de jobbar effektivt i våra processer.

Vem är du?
Som ekonomiassistent hos oss har du en akademisk examen i ekonomi samt arbetslivserfarenhet från en större organisation. För att lyckas i rollen ser vi att du är bekväm med att fatta egna beslut och aktivt vill driva processförbättringar. Vidare är du lättlärd, tycker om att arbeta i ett högt tempo och trivs med en hög förändringstakt. Att bidra till teamet och dess framgång, ser du som en självklarhet. Vi ser gärna att du vill arbeta i en mer senior roll framöver.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag - vi gör urval löpande!

Vi sitter på vårt fina huvudkontor i Stadshagen med tillgång till goda kommunikationsförbindelser. Frukost och frukt finns varje morgon och i huset finns café, lunchrestaurang och en träningsanläggning som man får disponera fritt.

Om du har frågor om tjänsten så ring gärna mig, jag heter Lars Nilsson och kommer att bli din framtida chef. Du når mig på 010-448 01 71. För att säkerställa rekryteringsprocessen tar vi inte emot ansökningar via mail. Sista dag för ansökan, med CV och personligt brev, är den 28 oktober.

Skanska utvecklar och bygger infrastruktur, bostäder, kommersiella lokaler och projekt i offentligprivat samverkan. Just nu med tusentals projekt i Norden, Centraleuropa, UK och USA. Vi är stolta över att vara ett av världens största byggföretag. Vår framgång bygger på starka värderingar och att vi ska vara ledande inom hållbarhet. Vårt lag består idag av 54 000 duktiga, kunniga och passionerade medarbetare, varav 11 500 i Sverige. Precis som allt annat vi gör, utvecklar vi laget hållbart och långsiktigt. Vi vill hela tiden bli bättre, vi behöver hela tiden bli fler. Är du bra på det du gör? Välkommen att bygga ett bättre samhälle tillsammans med oss.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skanska Sverige AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Permanent
  • Publicerat: 15 oktober 2018

Postadress

Nils Ahlinsgata 1
YSTAD, 27139

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024