Ekonomiassistent för omgående uppdrag

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Som ekonomiassistent kommer du i förstahand arbeta med kundreskontra, dvs fakturering, registrering inbetalningar, påminnelser, inkasso, kontroll och hantering av spärrade order och ev. kreditbedömning. I rollen ingår även en hel del kontakt med både kunder och säljare.

Du kommer även fungera som back up när det kommer till leverantörsreskontra, dvs ankomstregistrering leverantörsfakturor, hantera attestflöden, leverantörsbetalningar och administration av leverantörsregister. Även andra arbetsuppgifter så som bokföring, enklare avstämningar, momsredovisning med mera kan bli aktuellt. 

För att passa i rollen som ekonomiassistent bör du därför arbetat med:
- Kundreskontra
- Leverantörreskontra
- Kreditbedömningar
- Bokföring

Tjänsten som ekonomiassistent är ett konsultuppdrag på 6 månader med start i början av april. Uppdraget kan dock komma att förlängas eller gå över i en anställning hos kund.

Om dig
Vi söker dig som har en ekonomisk gymnasieutbildning alternativt motsvarande kompetens som bedöms som likvärdig. För att snabbt komma in i arbetet bör du ha något års erfarenhet från ekonomiadministrativt arbete.

Som person är du noggrann, har en god administrativ förmåga. Ordning och reda är något du alltid strävar efter då det är viktigt att kunna arbeta självständigt och strukturerat.
Du har lätt för att samarbeta och bygga relationer både internt och externt. Vidare ser vi att du kan ta egna initiativ, har god kommunikationsförmåga och skapar förtroendefulla relationer till andra.

Vi ser att du har god datorvana och förmåga att arbeta i administrativa datasystem.

Viktigt för tjänsten är:
- Att kunna strukturera sitt arbete
- Samarbetsförmåga
- Noggrannhet
- God administrativ förmåga

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och kommer att utvärdera detta särskilt under rekryteringsprocessen.

Om Adecco
Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Adecco är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort med mera För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Sara Pagré via Adecco 054 – 771 85 47.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Ekonomiassistent, Redovisning, Kundreskontra, Leverantörreskontra, Karlstad, Adecco

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 mars 2022
  • Ansök senast: 20 mars 2022

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024