Ekonomiassistent för uppdrag hos Kammarkollegiet

Ekonomiassistent för uppdrag hos Kammarkollegiet

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en Ekonomiassistent till vår uthyrningsverksamhet som är redo för nya utmaningar. Är du tillgänglig omgående och har minst ett års erfarenhet som Ekonomiassistent, finns nu möjligheten att fortsätta utvecklas hos Kammarkollegiet i Stockholm. 

Kammarkollegiet är en expertmyndighet med ca 340 anställda i Stockholm och Karlstad samt mer än 35 uppdrag från regeringen. Kammarkollegiet fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, inköpscentral och juridikbyrå för statsförvaltningen. 
Här finns även Allmänna arvsfonden som bildades 1928 och som sedan starten har bidragit till att driva samhällsutvecklingen framåt för barn, ungdomar och personer med funktionsnedsättning. Sedan den 1 juli 2021 ingår även äldre personer i fondens målgrupper.

Myndigheten Arvsfondsdelegationen har som uppgift att fördela stöd ur fonden, följa upp arvsfondsprojekt samt informera om fondens ändamål och fondmedlens användningsområde. Fonden förvaltas av Kammarkollegiet, som också ansvarar för avvecklingen av dödsbon i de fall Allmänna arvsfonden är arvinge. Kammarkollegiet är även den myndighet som ansvarar för kanslistödet, det vill säga utför administrativa och handläggande uppgifter, inklusive kommunikationstjänster åt Arvsfondsdelegationen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Arbete med löpande redovisning och bokföring
- Arbete med huvudbokföring
- Arbete i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.)
- Kontering
- Kontroll av fakturor, förberedande av underlag för databehandling och avstämning av kontosaldon
- Arbete med leverantör- och kundreskontra
- Delta i bokslutsarbete
- Besvara förfrågningar om in- och utbetalningar.

Uppdraget är på heltid och ska genomföras i Kammarkollegiets aktivitetsbaserade lokaler på Slottsbacken 6, i Stockholm. Det finns viss möjlighet till distansarbete.

Planerat startdatum för uppdraget är den 1 februari och beräknas pågå under sju månader.
Därefter finns möjlighet till ytterligare förlängning.

Krav för tjänsten
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.)
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Meriterande för tjänsten:
- Minst 1 års erfarenhet av arbete i Platina och arbete med redovisningsprocesser

- Minst 1års erfarenhet av att ha administrerat ärenden kopplat till gravrättsinnehav med erfarenheter av att teckna avral om gravskötsel för arvsfonden, administrera fakturahantering av gravsten och/eller inskription samt utreda frågor om gravrättsinnehav.

- Minst 1 års erfarenhet av arbete med att granska redovisningar av avvecklade dödsbon med erfarenheter av att granska inkommande redovisningshandlingar från sysslomän, förbereda redovisningsärenden för seniora ekonomer, föreslå handläggningsåtgärder, ansöka om jämkning och återbetalning av preliminär skat samt begära omprövning av samt överklaga Skatteverkets beslut angående skattskyldighet för dödsbo

- Minst  1 års erfarenhet av arbete i offentlig sektor. Med offentlig sektor avses statliga och kommunala myndigheter, landsting och regioner, statliga affärsverk eller sammanslutningar av de nämnda. 

Viktigt för tjänsten
Du behöver kunna arbeta både i team men också självständigt. Du har ett systematiskt arbetssätt, är noggrann, flexibel och är inte heller främmande för att arbeta med manuellt rutinarbete. Då arbetsbelastningen periodvis kan vara hög bör du också vara stresstålig med förmåga att arbeta effektivt för att hålla deadlines.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Urval sker löpande med sista ansökningsdatum  den 25 januari.
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Anki Arnquist via Adecco växel 010 – 173 73 00 eller anki.arnquist@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Om Adecco
Vi är en del av det multinationella företaget Adecco Group som är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Adecco samarbetar med många attraktiva företag och det finns stora möjligheter att utöka ditt eget professionella nätverk med värdefulla kontakter genom oss på Adecco!

För mer information om Kammarkollegiet se www.kammarkollegiet.se.

Ekonomiassistent, Ekonom, Redovisning, Statlig sektor, Myndighet, Arvsfonden, Platina, Offentlig sektor, Stockholm, Adecco

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 januari 2024
  • Ansök senast: 25 januari 2024

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Ekonomihandläggare

Ekonomihandläggare

17 juni 2024