Ekonomiassistent, Gävle

Ekonomiassistent, Gävle

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av arbete som ekonomiassistent? Vill du få möjlighet att vidareutvecklas hos spännande företag i regionen? Då kan ett konsultuppdrag hos oss vara något för dig!

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Som ekonomiassistent på uppdrag hos våra kunder kommer du att arbeta stödjande i frågor och processer kopplade till ekonomifunktioner. Du kommer att arbeta med hantering av kund- och leverantörsreskontra, vilket kan innebära fakturering, kundinbetalningar och påminnelser samt kontering av leverantörsfakturor. Arbetsuppgifterna kan också komma att innefatta löpande bokföring och vissa avstämningar. 

Kvalifikationer
Vi tror att du har en utbildning med inriktning ekonomi samt några års erfarenhet av att arbeta med ekonomiadministration. Har du tidigare arbetat som ekonomiassistent är det något vi ser som meriterande. Rollen kräver goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. För att passa och trivas i rollen har du god it-vana och lätt för att förstå och lära dig nya system.

Som person är du positiv och nyfiken. Du ser dig själv som en strukturerad problemlösare som lägger stor vikt vid ordning och reda. Du är prestigelös och flexibel och har ett högt servicetänk. För dig är det självklart att verka för ett bra samarbete med såväl medarbetare som med kunder och leverantörer.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2022-02-28, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Anna Lindqvist, konsultchef, anna.lindqvist@randstad.se 



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2022
  • Ansök senast: 28 februari 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024