OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med i en förändrings- och digitaliseringsresa inom ekonomi? Här erbjuds du med god erfarenhet av ekonomiassistentrollen en bred tjänst inom kund- och leverantörsreskontra där den ena dagen inte är den andra lik.
OM TJÄNSTEN
Som ekonomiassistent kommer du att tillhöra ett team på 5 personer. Idag arbetar teamet med strukturerad arbetsrotation vilket innebär att du kommer att arbeta i en bredare roll inom kund- och leverantörsreskontra. Företaget befinner sig i en stor förändrings- och digitaliseringsresa som du också kommer att vara en del av genom en hel del projektarbete.
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och företagets önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går via Academic Work. Uppdraget är på heltid och är en del av vår personaluthyrning, vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget börjar omgående och sträcker sig fram till framåt. Uppdraget förlängs 6 månader i taget.
Du erbjuds
* En spännande digitaliseringsresa
* En varierande tjänst som innefattar hela reskontraflödet
* En karriärpartner i form av din konsultchef
* Stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande
ARBETSUPPGIFTER
* Kundreskontra – ex. inbetalningar, påminnelsehantering, kravhantering
* Kund- och leverantörsreskontra i främmande förvaltningar, d.v.s. utländska
* Leverantörsreskontra – ex. mailhantering, behörigheter, fakturaflöde
Jobbrotation innebär i dagsläget att du arbetar på en ny station varje vecka.
VI SÖKER DIG SOM
* Har en examen inom ekonomi
* Har erfarenhet av att arbeta med reskontra
* Är systemkunnig och van att arbeta i Excel
* Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
Det är meriterande om du:
* Har erfarenhet av SAP
* Har jobbat ett flertal år med reskontra, gärna kundreskontra i äldre ekonomisystem
Som person är du:
* Noggrann
* Ansvarstagande
* Lätt att samarbeta med
Övrig information
* Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
* Placering: Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och företagets önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231