Ekonomiassistent inom kund-och leverantörsreskontra sökes

Ekonomiassistent inom kund-och leverantörsreskontra sökes

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med i en förändrings- och digitaliseringsresa inom ekonomi? Här erbjuds du med god erfarenhet av ekonomiassistentrollen en bred tjänst inom kund- och leverantörsreskontra där den ena dagen inte är den andra lik.

OM TJÄNSTEN
Som ekonomiassistent kommer du att tillhöra ett team på 5 personer. Idag arbetar teamet med strukturerad arbetsrotation vilket innebär att du kommer att arbeta i en bredare roll inom kund- och leverantörsreskontra. Företaget befinner sig i en stor förändrings- och digitaliseringsresa som du också kommer att vara en del av genom en hel del projektarbete.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och företagets önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går via Academic Work. Uppdraget är på heltid och är en del av vår personaluthyrning, vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget börjar omgående och sträcker sig fram till framåt. Uppdraget förlängs 6 månader i taget.

Du erbjuds


* En spännande digitaliseringsresa
* En varierande tjänst som innefattar hela reskontraflödet
* En karriärpartner i form av din konsultchef
* Stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande


ARBETSUPPGIFTER
* Kundreskontra – ex. inbetalningar, påminnelsehantering, kravhantering


* Kund- och leverantörsreskontra i främmande förvaltningar, d.v.s. utländska
* Leverantörsreskontra – ex. mailhantering, behörigheter, fakturaflöde


Jobbrotation innebär i dagsläget att du arbetar på en ny station varje vecka.

VI SÖKER DIG SOM
* Har en examen inom ekonomi


* Har erfarenhet av att arbeta med reskontra
* Är systemkunnig och van att arbeta i Excel
* Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska


Det är meriterande om du:


* Har erfarenhet av SAP
* Har jobbat ett flertal år med reskontra, gärna kundreskontra i äldre ekonomisystem


Som person är du:


* Noggrann
* Ansvarstagande
* Lätt att samarbeta med


Övrig information


* Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
* Placering: Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och företagets önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 februari 2020
  • Ansök senast: 29 mars 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024