Ekonomiassistent inom kundreskontra till Riksbyggen

Ekonomiassistent inom kundreskontra till Riksbyggen

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en självgående och serviceinriktad ekonomiassistent till Riksbyggens kundgrupp i Västerås. Här erbjuds du en roll med fokus på kundreskontra och kundservice där utrymme ges för kompetensutbyte med erfarna kollegor. Har du erfarenhet av liknande arbete och brinner för att ge god service kan det vara dig vi söker!

OM TJÄNSTEN
Hos Riksbyggens Servicecenter arbetar cirka 190 personer där du kommer att tillhöra kundgruppen på cirka 20 personer. Arbetsklimatet kännetecknas av en positiv stämning och ett nära samarbete med kollegor. Uppdraget passar dig som vill arbeta med ekonomirelaterade arbetsuppgifter, både administrativt och med fokus på kundkontakt. Du erbjuds en gedigen introduktion med handledare som stöttar längs vägen.

ARBETSUPPGIFTER
* Arbeta med kundreskontra och kontoavstämningar.


* Sköta fakturering mot kund.
* Hantera inkommande kundärenden via mail och telefon.


VI SÖKER DIG SOM
* Har arbetslivserfarenhet inom kundreskontra och fakturering.


* Besitter kunskaper i Business World (tidigare Agresso).
* Talar och skriver obehindrat i svenska.


Meriterande


* Har en avklarad eftergymnasial examen inom ekonomi.
* Kunskaper inom fastighetssystemet Property Management.
* Erfarenhet av aviseringsarbete inom fastighetsbranschen.


Som person är du


* Självgående
* Initiativtagande
* Noggrann


För att trivas i rollen behöver du vara framåt och våga fråga om det är något du inte förstår. Du känner dig bekväm med att arbeta i ett öppet kontorslandskap och vet innebörden av god service.

Övrig information


* Start: Januari 2021
* Omfattning: Heltidsuppdrag, vikariat från januari till 30/6. Möjlighet till förlängning kan finnas.
* Placering: Centrala Västerås
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Riksbyggens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Riksbyggen är ett starkt etablerat företag som finns på drygt 400 platser i Sverige och är utspridda över hela landet. Det huvudsakliga verksamhetsområdet består av att utveckla och förvalta attraktiva bostadsmiljöer, vilket omfattar även kommersiella och offentliga kunder. Riksbyggen har cirka 2 400 anställda, där huvuddelen arbetar inom fastighetsförvaltning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 december 2020
  • Ansök senast: 19 januari 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024