Ekonomiassistent inom kundreskontra till stort vårdbolag

Arbetsbeskrivning

Till vår kund söker vi nu en ekonomiassistent. Detta är ett konsultuppdrag via EQonomy/Wise Professionals på heltid med start omgående och pågår i ca 6 månader med möjlighet till förlängning och eventuellt fast anställning därefter.

Ditt uppdrag

Vi söker nu en ekonomiassistent till vår kund som är ett stort vårdbolag med kontor i Solna utanför Stockholm. Du kommer att tillhöra en ekonomiavdelning med ca 10 personer och arbeta nära en annan ekonomiassistent. Exempel på arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är:

- Utifrån checklista självständigt sammanställa faktureringsunderlag och genomföra fakturering
- Att självständigt arbeta med kravhantering
- Att boka banktransaktioner utifrån fastställda rutiner
- Att hantera och bokföra handkasseredovisningar samt utföra utbetalning utifrån fastställda rutiner
- Att hantera, utbetala och bokföra övriga utbetalningar utifrån fastställda rutiner
- Arbeta systematiskt för att förstå kunden perspektiv och sedan agera utifrån att tillgodose detta

Utöver detta kommer du att ha många sociala kontakter internt och arbeta i affärssystemet IFS.

Din bakgrund

Vi söker dig som har minst 3 – 5 års erfarenhet från självständigt arbete med reskontra. Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och det är mycket meritande om du har erfarenhet från vård- och omsorgsbranschen. Du har tidigare varit delaktig i att driva förändringsprojekt. Du har baskunskaper i Excel samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Som person är du kommunikativ, ansvarstagande och självständig. Du är dessutom mycket effektiv, flexibel och strukturerad i ditt arbete. Du är stresstålig och kan hantera förändringar på ett bra sätt.

När du blir en av oss

Som konsult hos EQonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos EQonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Vi på EQonomy är rekryteringsspecialister inom ekonomi och finans. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö och är ett affärsområde inom Wise Professionals - rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Camilla Lundberg (camilla.lundberg@wise.se) och Sofie Forsman (sofie.forsman@wise.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofia Sjögren

Anna Colton

Martina Träen

Linnea Nordström

Alexandra Schröder

Sofia Boström

Kajsa Anäng

Barbara Lidholt

Camilla Lundberg

Annika Stålhandske Holm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals AB Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Konsultlön Friskvårdsbidrag
  • Konslutuppdrag Konsultuppdrag
  • Publicerat: 13 maj 2016

Besöksadress

Box 22109 10422 Stockholm
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


17 april 2024

2 april 2024

28 mars 2024