Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra med start omgående

Arbetsbeskrivning

Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Tjänsten
Vår kund är i en expansiv fas och behöver förstärka ekonomiavdelningen med en ekonomiassistent. På kontoret i Marievik arbetar idag 30 personer och du kommer ingå i en ekonomiavdelning bestående av 7 personer. Detta är ett konsultuppdrag via Placera Personal med start omgående som förväntas pågå minst sex månader med möjlighet till förlängning. 

Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent har du bland annat följande arbetsuppgifter:

• Registrera och bokföra inkommande fakturor
• Stämma av bankkonton
• Läsa in filer och scanna in avtal
• Administrera utbetalningar till leverantörer

Kvalifikationer
För att passa i rollen som ekonomiassistent ser vi följande bakgrund som lämplig:

• Gymnasieutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning/erfarenhet
• Tidigare erfarenhet inom leverantörsreskontra
• Mycket goda kunskaper i engelska i både tal och skrift
• Erfarenhet av Navision eller Exflow är meriterande

Som person är du noggrann, strukturerad, engagerad och har ett stort eget driv. Du är en ödmjuk teamspelare som trivs med att samarbeta med andra. 

Arbetstid/Varaktighet
Heltid 8-17 (flextid)
Konsultuppdrag via Placera Personal. 6 månader med start omgående. 

Intresse för tjänsten?
Känner du igen dig? Tveka inte att skicka in din ansökan. Vi gör urval och intervjuer löpande. Välkommen med din ansökan!

Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

Sökord: ekonomiassistent, leverantörsreskontra, ekonom, ekonomi

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström

Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Placera Personal AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 7 november 2018

Besöksadress

Kista Science Tower
None

Postadress

Kista Science Tower
Kista, 16451

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024