Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till kund i Solna

Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till kund i Solna

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning:

För kunds räkning söker vi en senior ekonomiassistent inom leverantörsreskontra. Mycket av det löpande arbetet ligger outsourcat på en byrå utomlands och den här rollen innefattar hantering och utredning av inkasso- och kronofogdeärenden, hantering av interna fakturor och attestflöden. Du genomför också SOX granskning vid månadsslut och dokumenterar dessa processer. Du kommer att tillhöra det finansiella teamet på 10 personer och rapportera direkt till ekonomichefen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:

• Fakturahantering
• Betalningsrutiner
• SOX granskning
• Utredning av inkassoärenden
• Adhoc

Vem är du?

Vi söker dig som har några års erfarenhet av leverantörsreskontra och känner dig trygg i dessa processer. Du trivs med att driva dina egna processer och är noggrann och strukturerad. Du har med fördel arbetat i en internationell miljö och känner dig trygg i att kommunicera på engelska så väl som svenska. Som person är du positiv, självgående och prestigelös. Du är även lösningsfokuserad och hjälpsam. Har du erfarenhet av SAP och Readsoft är det meriterande.

Du erbjuds:

Du erbjuds en utvecklande roll på ett stort internationellt bolag. Start förväntas omgående och beräknas fortlöpa fram till mitten av oktober. Detta är ett konsultuppdrag vilket betyder att du kommer vara anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning, men arbeta hos vår kund. Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande. Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail! För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Sara Winberg på sara.winberg@jurek.se.

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management, och vår grundinställning är enkel. Vi vill erbjuda våra kunder bästa möjliga rekrytering och bemanningstjänst. För det krävs det att våra konsulter och kandidater är de bästa möjliga på marknaden. Därför ställer vi höga krav på såväl konsulter som kandidater, men i gengäld erbjuder vi också bland Sveriges allra bästa möjligheter till roliga, utvecklande och lönsamma uppdrag och anställningar för alla inom vårt nätverk. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 januari 2023
  • Ansök senast: 8 februari 2023

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024