Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till Skanska

Arbetsbeskrivning

SJR tillsätter nu en driven ekonomiassistent till Skanska med kontor på Kungsholmen.
Uppdraget är med start under februari/mars och är inledningsvis på 12 månader med anställning hos SJR och chans till förlängning alternativt anställning hos Skanska därefter.

Är du en personen är serviceminded och gillar att kavla upp armarna när det behövs? Du räds inte för att kontakta leverantörer via telefon eller mejl? Vi söker en engagerad och serviceinriktad ekonomiassistent till Skanska. Om du har passion för analysera, ta fram nya processer och är organiserad är detta en fantastisk möjlighet!


Om tjänsten
Skanska Affärsstöd är ett Shared Service Center, som supporterar samtliga bolag inom Skanskakoncernen i Sverige med ca 8 000 anställda. Vi levererar högkvalitativa tjänster inom kund- och leverantörsreskontra, utläggshantering m.m. På avdelningen arbetar ca 50 medarbetare fördelat på fyra grupper; Leverantörsreskontra, Bank & betalningar, Kundreskontra samt Helpdesk Ekonomi.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra ingår du i ett team om totalt 12 personer och du kommer du ha nedan huvuduppgifter;

- E-fakturering/EDI för leverantörer
- Ankomstregistrering av fakturor
- Ordermatchning av leverantörsfakturor.
- Se över/utforska nya arbetssätt inom företagets processer


Lämplig bakgrund
Vi söker dig med 1-2 års erfarenhet av liknande arbete, har du tidigare arbetat med e-fakturering/EDI för leverantörer är det meriterande dock inget krav. Har du en ekonomisk utbildning är det meriterande. Du är kommunikativ och är trygg i att uttrycka dig flytande på svenska både i tal som skrift. Du är systemvan och har erfarenhet av Excel.



Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen är du analytisk, kreativ och serviceminded. Du har en god förmåga att arbeta på ett strukturerat och noggrant sätt. Vidare är du kommutativ, räds inte att driva på ärenden samt känner dig trygg med att lyfta telefonen för att kontakta leverantörer.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Atena Kamaliha. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-02-29

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR in Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 februari 2024
  • Ansök senast: 29 februari 2024

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024