OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jurek Bemanning Sverige AB
Arbetsbeskrivning
I dina arbetsuppgifter som ekonomiassistent kommer du att hantera löner för cirka 40-60 anställda, såväl tjänstemän som kollektivanslutna. Du kommer att ansvara för den dagliga hanteringen av leverantör- och kundreskontra samt assistera ekonomichef med övriga på ekonomiavdelningen förekommande uppgifter.
Vem är du?
Vi tror att du som ekonomiassistent har en gedigen erfarenhet av lönehantering och vanligen förkommande frågor hänförligen teknikavtalen, Metall och Unionen. Att du har djup vana av arbete i leverantörsreskontran och matchning av fakturor samt avstämningar vid månadsavslut. Du har kanske arbetat på ett mindre företag som ekonomiassistent där du har fått ett helhetsansvar för fler ekonomiuppgifter och därmed förstår sambandet mellan de olika delarna.
Du har minst 5 års erfarenhet av liknande arbete som ekonomiassistent och du har en övergripande blick för vanligen förekommande uppgifter på en ekonomiavdelning.
Egenskaper:
• Självgående
• Ska trivas i ett högt tempo utan att tappa fokus
• Har lätt för att organisera och strukturera samt se sammanhang
• Stor arbetskapacitet
• Positiv, noggrann med god samarbetsförmåga
• Målfokuserad och lösningsorienterad
• Flexibel och prestigelös
Vi ser gärna att du har:
• Erfarenhet från affärssystemet Movex och lönehanteringssystemet Kontek och Visma
• Erfarenhet från teknikavtalen, Metall och Unionen
Du erbjuds
Du erbjuds i tjänsten som ekonomiassistent inom lön och reskontra att få arbeta i en bred och utvecklande roll. Du kommer att ingå i ett team om 2-3 personer med olika kompetens och i ett spännande föränderligt företag. Denna tjänst ingår i Jureks uthyrningsverksamhet och förväntas pågå i cirka 6 månader. Därefter finns det mycket goda möjligheter till en överrekrytering direkt till kund.
Placering: Centrala Stockholm
Start: Snarast möjligt, enligt överenskommelse.
För mer information kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Rakel Jarl på 070-972 13 52 alternativt rakel.jarl@jurekbemanning.se. Du är välkommen att ansöka denna tjänst via vår hemsida: www.jurekbemanning.se; vi tar inte emot ansökningar via e-post. Skicka in din ansökan idag då vi intervjuar löpande!
Om företaget
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemannings lösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, kontor, teknik, HR och marknad/sälj. Nu söker vi för kunds räkning en ekonomiassistent inom lön och reskontra.
Sista ansökningsdag
Vi kommer att intervjua löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen in med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
08-525 01 805
Malin Sjöström
0709-721470
Malin Sjöström
08 - 525 01 805
Rakel Jarl
070-972 13 52
Thomas Eklöf
Sara Molin
08-52501818
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Amir Norifard
0709-721595
Sara Molin
0766-331445
Hanna Jakobsson