Ekonomiassistent: inriktning Leverantörsreskontra och Löneadministration

Arbetsbeskrivning

Tjänsten på vår ekonomiavdelning är en kombination av arbete med leverantörsreskontra och löneadministration. Leverantörsreskontraavdelning som består av två personer, varav en kommer att sluta på grund av pensionsavgång. Tjänsten är en kombination mellan dessa två områden med fördelning 50/50.
Vi är en organisation som är i ständig förändring, så det är en fördel att du inte är främmade för att utvecklas och ta till dig andra arbetsuppgifter inom ekonomienheten.

I rollen på leverantörsreskontran kommer du att arbeta med fakturaflödet från ankomst till betalning, vilket bland annat innebär:
• Läsa in skannade leverantörsfakturor i affärssystemet Entré samt betalningar.
• Kontrollera, kontera och periodisera fakturor innan inläsning.
• Kontakt med leverantörer och den egna organisationen inom Sandå.
• Avstämning av leverantörsrelaterade konton och koncernmellanhavanden vid månadsbokslut.

I rollen som löneadministratör kommer du ansvara för det löneadministrativa arbetet för ett antal av våra måleri- och golvenheter runt om i landet. Löneadministratörens uppgifter innebär bland annat:
• Personaladministration.
• Avstämning, kontroll och avräkning av löner.
• Kontakt med medarbetare i organisationen och externa intressenter.
• Avstämning av semesterkonton.


Vi ser gärna att du har utbildning eller erfarenhet av att jobba med löner och leverantörsreskontra. Du har också ett genuint intresse av lön- och lönerelaterad administration samt leverantörshantering.

För tjänsten krävs att du har gott siffersinne, god datorvana, är noggrann, kvalitetsmedveten och flexibel. Andra personliga egenskaper vi värderar högt är god kommunikativ förmåga, eget driv och ett positivt sinne.

Sandå är det enda rikstäckande måleriet i Sverige och en av Europas största koncerner inom måleri och golv. Vi omsätter 1,5 miljarder och finns på över 50 orter runt om i landet och tillsammans är vi ca 1700 medarbetare. Sandå är Certifierad av Svensk Certifiering gällande kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Läs gärna mer på www.sanda.se

Vi erbjuder en arbetsplats med trevliga kollegor, möjlighet till utveckling och goda arbetsvillkor.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HUVUDKONTOR None
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 10 oktober 2017

Postadress

Hemvärnsgatan 15
Solna, 17154

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024