Ekonomiassistent- Kundreskontra för kunds räkning

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent med kundreskontraansvar. Företaget är placerat i Solna med närhet till bra kommunikationer.

Arbetsuppgifter/Ansvar:

I denna roll blir du som ekonomiassistent en del av Finansavdelningen som sitter på huvudkontoret i Solna. Du arbetar i teamet för lev- och kundreskontra. Din primära arbetsuppgift är att hantera bolagets kundreskontra. Vilket bland annat innefattar

- Kundfakturering
- Kundinbetalningar
- Kontoavstämningar av utredande karaktär
- Intern/extern rapportering
- Fakturafrågor från kunder
- Uppföljning, administration och andra vanligt förekommande arbetsuppgifter

Kvalifikationer:

Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent på en ekonomiavdelning med liknande arbetsuppgifter. Det är viktigt att du har en god förståelse för och intresse av processerna kopplade till kundreskontra. Vidare önskar vi att du har

- Goda kunskaper i Excel
- Svenska och engelska i tal och skrift (koncernspråk)

Egenskaper:

För att lyckas i rollen som ekonomiassistent tror vi att du är en driven och självgående person som gärna tar dig an nya arbetsuppgifter. Andra egenskaper vi söker är

- Noggrann, god analytisk förmåga och siffersinne
- Teamarbetare som även kan ta ansvar och arbeta självständigt
- Kunna arbeta under tidspress vid arbetstoppar

Arbetstider, tillträde och omfattning:

Arbetstiderna är kontorstider under måndag till fredag med möjlighet till flexibilitet. Start för tjänsten är snarast möjligt och vi ser gärna att du är tillgänglig på kort varsel då intervjuer sker löpande. Tjänsten är en konsulttjänst som för rätt person kan leda till en fast anställning och uppdraget löper tillsvidare.

Hur söker du?

Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Madelaine Roosmark på madelaine.roosmark@hero.se

Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 20 mars 2018

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024