Ekonomiassistent - Kundreskontra - Konsultrekrytering

Ekonomiassistent - Kundreskontra - Konsultrekrytering

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:
Är du en noggrann, utåtriktad och lösningsfokuserad person som drivs av att ha många kontaktytor? Är du en fena på kundreskontra och är sugen på en ny utmaning på ett företag som står inför en förändringsresa och som hjälper sina kunder att förverkliga sina drömmar? Då kan tjänsten som ekonomiassistent inom kundreskontra hos vår kund verkligen vara något för dig!

Vår kund är ett stort välkänt företag som just nu söker en konsult som vill komma in och hjälpa till på deras ekonomiavdelning i rollen som ekonomiassistent med fokus på kundreskontran.

Efter 6 månader finns goda möjligheter att du erbjuds en anställning direkt hos vår kund om du skulle vara intresserad av det.
Kontoret är placerat i Kista, tjänsten är på heltid och vår kund har en positiv syn på hybridarbete.

Då detta initialt är ett konsultuppdrag innebär det att du anställs hos oss på Avanzera och din arbetsplats är hos vår kund. Som konsult hos Avanzera kan du känna dig trygg, du har fast månadslön, betald semester och en dedikerad konsultchef som finns som bollplank under hela vår gemensamma resa.

Är du nyfiken på vad våra konsulter säger om hur det är att arbeta hos oss? Gå gärna in och läs vad våra medarbetare har givit oss för omdöme på: https://www.reco.se/avanzera-ab



Arbetsuppgifter:
Kundreskontra hos vår kund är ett samarbetande team på 5 personer där man fokuserar på människan – oavsett om det handlar om kunder, medarbetare eller partners.

Då vår kund har ett brett produktutbud i sin portfölj så händer det ständigt nya och spännande saker på arbetsplatsen!
I rollen har du många beröringspunkter och kontaktytor i organisationen men även med kunder och säljare, därför ligger alltid kommunikation högt på agendan.

Du kommer att vara en del av svenska ekonomiavdelningen och rapportera direkt till den svenska redovisningschefen.

Vidare kommer arbetsuppgifterna att innefatta:
• Avvikelser inom kundreskontran
• Avstämningar
• Hantering av kundbetalningar
• Analys av osäkra kundfordringar
• Underhåll av kundreskontran
• Kredithantering i samband med kreditförsäkringar
• Krav och påminnelsehantering i nära samarbete med inkassobolag



Din bakgrund:
För denna roll söker vi dig med erfarenhet från en liknande tjänst. Du har intresse och förmåga av att se helheten i arbetsuppgifterna samtidigt som du är detaljfokuserad och alltid villig att hjälpa din kollegor. Tjänsten innebär många olika kontaktytor med flera delar av organisationen, så det är viktigt att du är kommunikativ och bekväm med engelska då det är vår kunds koncernspråk.

Vi ser det som starkt meriterande om du har erfarenhet av SAP och PengVin men det är inte ett krav.

För att trivas i rollen tror vi att du:
• Har minst några års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent inom kundreskontra
• Bekväm med att arbeta på en arbetsplats där engelska


Du erbjuds en mångfacetterad tjänst på ett mycket trevligt företag där det ständigt händer nya saker, och inte minst en organisation som bjuder på en spännande resa med många utvecklingsmöjligheter.

Låter det som något som kan passa dig? Sök gärna tjänsten idag!


Om oss:
Avanzera grundades 1998. Hos oss får du en personlig konsultchef som är med dig genom hela resan från intervju till uppföljning av uppdraget. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och att vårt samarbete ska bli bra och långsiktigt.

Något som är viktigt för dig som ser dig omkring efter ett nytt jobb är att vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag genom Kompetensföretagen vilket innebär att vi har kollektivavtal och försäkringar vilket är en trygghet för dig bland annat genom att du har tjänstepension. En annan trygghet är att vi varit verksamma i mer än 20 år i branschen vilket borgar för att vi arbetar med långsiktiga relationer med både kunder och våra anställda. Vi är det enda bemanningsföretaget som uppmanar alla kunder och anställda att lämna omdömen om oss genom Reco. Här kan du läsa omdömen från våra anställda och våra kunder https://www.reco.se/avanzera-ab. Hoppas att du snart är en av dem som ger oss ett omdöme.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg

Malin Klingberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanzera AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2023
  • Ansök senast: 29 december 2023

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024