Ekonomiassistent Kundreskontra till Nacka Strand

Arbetsbeskrivning

Tjänstebeskrivning
Har du tidigare arbetat i en ekonomifunktion och vill komma till en organisation som präglas av god laganda? Då har vi tjänsten för dig!

I vår kunds kundreskontragrupp är det idag 7 personer och nu söker vi Dig som trivs i en roll med administrativa arbetsuppgifter och som vill till en arbetsplats som präglas av gemenskap och god service.

Dina arbetsuppgifter kommer främst bestå av:

• att hantera kundreskontran för de Nordiska länderna inom koncernen.
• att svara på frågor via mail och telefon från kunder avseende faktura- och betalningsfrågor.
• att registrera kundbetalningar.
• att hantera och åtgärda eventuella oplacerbara betalningar samt överbetalningar.
• att sköta utbetalning av kreditnotor till kunder.
• att ha daglig kontakt avseende kundfakturor med deras samarbetspartners.
• framtagande och analys av olika avstämningar/rapporter/statistik.

Hos den här arbetsgivaren får du en arbetsplats som är både fartfylld och inspirerande där du samtidigt har en trygg anställning med kollektivavtal och bra förmåner.

Krav på person
Vi tror att du har jobbat i minst ett år inom ekonomiområdet med antingen kund- eller leverantörsreskontra. Du kan också passa i rollen om du arbetat i en kundservicefunktion med fakturafrågor.

Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Det är meriterande om du talar finska, norska eller danska.
Det är också meriterande om du arbetat i Microsoft Dynamics AX.

Vi lägger stor vikt vid din personlighet. För att passa in i vårt team har du en positiv attityd och ser till laget före jaget. Du har en god servicekänsla samtidigt som du är ordningsam och strukturerad.

Vi ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i denna yrkesroll.

Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Heltid och tillsvidare
Arbetstid: 8-17, flextid tillämpas
Plats: Nacka Strand


Företagspresentation
Företaget är en ledande onlinebaserad IT-partner med verksamhet i Norden och Nederländerna. Bolaget erbjuder IT-produkter med tillhörande tjänster och lösningar till företag, offentlig sektor och privatpersoner med huvudfokus på små och medelstora företag. Företaget fungerar som en brygga mellan tillverkarnas stora utbud och kundernas behov. Bolaget erbjuder cirka 255 000 produkter och tjänster där deras medarbetare hjälper kunderna att hitta rätt lösning.

Företaget har mer än 1 000 medarbetare. Omsättningen verksamhetsåret 2017/18 uppgick till 10,3 miljarder SEK. Drygt 90 procent av deras intäkter kommer från företagsmarknaden. De är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2015 och har huvudkontor i Nacka, Stockholm.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: ekonomiassistent, redovisningsassistent, kundreskontra, leverantörsreskontra, Microsoft Dynamics AX, Nacka, kundservice, ekonomi, administration

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Lindmark

Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen

Caroline Gustafsson

Alexandra Berg

Sara Lindmark

Alva Grell

Mattias Söderberg

Petra Davidsson

Mattias Söderberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ Work AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 8 november 2018

Besöksadress

Hyllie Boulevard 11, Limhamn
None

Postadress

Hyllie Boulevard 11
Limhamn, 21532

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024