Ekonomiassistent leverantörsreskontra

Ekonomiassistent leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 7 500 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Inom Styrning och stöd Gävle befinner du dig i händelsernas centrum. Våra knappt 300 medarbetare jobbar med saker som är gemensamma för alla inom Gävle kommun. Vi ser helheten, samordnar arbetet mellan sektorerna och ansvarar för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå. Hos oss jobbar du nära politikerna och vet ofta först vad som är på gång. Tillsammans gör vi Gävle hållbart och utvecklande!

Ekonomiavdelningen är en av sektor Styrning och stöd Gävles sju avdelningar. Verksamheten omfattar ekonomisk styrning, ledning, uppföljning och inköpsfrågor.



ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter kommer främst bestå av att hantera leverantörsfakturor och fellistor i en digital process i ekonomisystemet UBW/Agresso. Du kommer även göra avstämningar och hantera betalningspåminnelser. Du kommer vara delaktig i att utveckla och underhålla leverantörsprocessen samt ekonomiska styrdokument inom området. Som ekonomiassistent har du en stödjande roll och i arbetet och kommer ha många kontaktytor både internt samt externt.

KVALIFIKATIONER
För att vara aktuell för rollen behöver du ha arbetat i minst ett år som ekonomiassistent eller med arbetsuppgifter som vi bedömer likvärdiga. Du ska även ha gått en gymnasie-, yrkes-, eller högskoleutbildning inom ekonomi, alternativt om du saknar detta, ska du minst ha en gymnasial utbildning inom annat område som du sedan kompletterat med arbete inom ekonomi i minst tre år. Du ska också ha goda kunskaper inom Office-paketet.

Vi ser det som meriterande om du har arbetat i och har kunskap om ekonomisystem som exempelvis Agresso eller om du har arbetat med leverantörsreskontra tidigare.

För att trivas och lyckas i den här rollen behöver du som person vara strukturerad, ansvarstagande och ordningsam. Du bör vara trygg i dig själv och kunna hantera även stressiga situationer med ett lugn och ha förmågan att se vad som behöver prioriteras och använda dina resurser för att på bästa sätt nå resultat. Det är viktigt att du är en team player och har ett prestigelöst förhållningssätt i ditt samarbete med andra. Du bidrar till en bra och lättsam stämning i gruppen.

Likväl som du trivs i grupp där man hjälps åt och samarbetar väl vill vi se att du är van vid att arbeta självständigt där du tar egna initiativ, är modig och har förmågan att skilja på sak och person. Du har förmågan att kommunicera i både tal och skrift samt kan skapa goda relationer både inom och utom organisationen.

Låter det här som du? Då är vi exalterade över att få läsa din ansökan!


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Inom Gävle kommun finns ett beslut som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Redovisningschef Ingrid Belfrage
026-17 80 53
SACO Karin Jansson
026-17 80 47
Margareta Söderström Vision
026 -17 80 67
Ekonomichef Gävle kommun Germund Jonsson
026-17 80 72
HR-konsult med inriktning rekrytering Camilla Hemlin
026- 17 95 51
SACO Karin Jansson
026-17 80 47
Vision Margareta Söderström
026 -17 80 67
Redovisningschef Susanna Hjort
026-17 81 08
Enhetschef Verksamhetsstyrning Kjell Gunnarsson
076-762 74 68
Ekonomichef Monika Westlinder
026-17 71 47

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gävle kommun, Ekonomiavdelningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 oktober 2020
  • Ansök senast: 28 oktober 2020

Besöksadress

80184
None

Postadress

Stadshuset
Gävle, 80184

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024