Ekonomiassistent leverantörsreskontra

Ekonomiassistent leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Victoriahem är ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! En bekräftelse på det är att vi vunnit Kundkristallen för andra året i rad och utsågs till Great place to work 2022! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om över 39 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa!

Om tjänsten

Som ekonomiassistent tillhör du leverantörsreskontrateamet vars huvudsakliga uppgift är att hantera leverantörsfakturor inom koncernen. Du arbetar nära både kollegor och leverantörer och kommunicerar dagligen via både telefon och mail.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Kontering och registrering av utbetalningar

- Kontoavstämningar i bokslut

- Hantera det dagliga flödet av förfrågningar och ärenden gällande leverantörsreskontra

- Hantera påminnelser och dialog med leverantörer vid behov

- Hantera inkassoärenden

- Avstämningsarbete

Din profil

I rollen som ekonomiassistent så är det av uteslutande vikt att du är strukturerad och kan arbeta utefter en tydlig process. Du ser det som en självklarhet att ha ordning och reda runtomkring dig och kan planera ditt arbete väl. Som person har du lätt för att anpassa dig och ser det som en självklarhet att arbeta fokuserat och prestigelöst för att genomföra uppgifterna utefter givna deadlines. Vidare hanterar du stress på ett konstruktivt sätt och sprider positiv energi runtomkring dig.

För att vara aktuell för tjänsten så ska även nedan kriterier vara uppfyllda:

- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi

- Arbetslivserfarenhet från en liknande roll

- Van användare av ekonomisystem

- Goda kunskaper i Officepaketet, mycket goda kunskaper i Excel

- Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift

Vi erbjuder dig

Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget. Vi kommer att utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, vi utvecklas dagligen som individer och som bolag.

Övrig information

- Start: September

- Omfattning: Heltid

- Placering: Malmö, Västra hamnen

- Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen

Ansökan

Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår Karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Emelie Säfström på emelie.safstrom@victoriahem.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Victoriahem
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 april 2023
  • Ansök senast: 22 september 2023

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024