Ekonomiassistent Leverantörsreskontra SAP

Ekonomiassistent Leverantörsreskontra SAP

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:
Är du en noggrann, utåtriktad och lösningsfokuserad person som drivs av att ha skiftande arbetsuppgifter och som tycker om att jobba med utredningsarbete? Är du en fena på leverantörsreskontran och är sugen på en ny utmaning på ett internationellt företag? Då kan tjänsten som ekonomiassistent/ ekonomikonsult hos vår kund verkligen vara något för dig!

Vår kund är ett ledande globalt företag som just nu söker en konsult som med kort varsel kan komma in och hjälpa till på deras ekonomiavdelning med fokus på backlog inom deras leverantörsreskontra. Kontoret är placerat i Solna med mycket goda förbindelser.

Tjänsten är på heltid med möjlighet att arbeta både på kontoret och hemifrån.

Då detta är ett konsultuppdrag innebär det att du anställs hos oss på Avanzera och din arbetsplats är hos vår kund. Som konsult hos Avanzera kan du känna dig trygg, du har fast månadslön, betald semester och en dedikerad konsultchef som finns som bollplank under hela vår gemensamma resa.

Är du nyfiken på vad våra konsulter säger om hur det är att arbeta hos oss? Gå gärna in och läs vad våra medarbetare har givit oss för omdöme på:
https://www.reco.se/avanzera-ab


Arbetsuppgifter:
Det dagliga arbetet berör främst leverantörreskontra och leverantörskontakter därför söker vi nu dig som är van vid och trivs med att ha många kontaktytor.

I tjänsten stöttar du dina kollegor på ekonomifunktionen samt samarbetar med Shared Service Center som är stationerad utomlands.

Du kommer bland annat att arbeta med:
• Leverantörsreskontra
• Hantera backlog som uppstått
• Inkassoärenden
• Utredningsarbete
• Kontakt med leverantörer


Din bakgrund:
För att komma in i rollen så snabbt som möjligt är det ett stort plus om du har arbetat ett par år i en liknande roll. Utöver det är det en fördel om du har erfarenhet av stora flöden samt SAP. Då koncernspråk är engelska så söker vi dig som är bekväm att kommunicera på engelska.

Om oss:
Avanzera grundades 1998. Hos oss får du en personlig konsultchef som är med dig genom hela resan från intervju till uppföljning av uppdraget. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och att vårt samarbete ska bli bra och långsiktigt.

Något som är viktigt för dig som ser dig omkring efter ett nytt jobb är att vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag genom Kompetensföretagen vilket innebär att vi har kollektivavtal och försäkringar vilket är en trygghet för dig bland annat genom att du har tjänstepension. En annan trygghet är att vi varit verksamma i mer än 20 år i branschen vilket borgar för att vi arbetar med långsiktiga relationer med både kunder och våra anställda. Vi är det enda bemanningsföretaget som uppmanar alla kunder och anställda att lämna omdömen om oss genom Reco. Här kan du läsa omdömen från våra anställda och våra kunder https://www.reco.se/avanzera-ab. Hoppas att du snart är en av dem som ger oss ett omdöme.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg

Malin Klingberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanzera AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 februari 2023
  • Ansök senast: 27 mars 2023

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024