Ekonomiassistent leverantörsreskontra sökes omgående

Ekonomiassistent leverantörsreskontra sökes omgående

Arbetsbeskrivning

Till vår kund i Borås söker nu Experis en ekonomiassistent till avdelningen för leverantörsreskontra. Du blir anställd av Experis, uthyrd till vår kund i Borås fram till slutet av Juni och för rätt person finns det stora möjligheter till förlängning. Uppdraget är på heltid och du startar omgående.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Tjänsten innebär att du arbetar i ett team 4-5 personer som hanterar den dagliga driften inom leverantörsreskontran, Arbetet utförs på ett systematiskt sätt och man ansvarar att företagets uppsatta riktlinjer och policys följs, samt de lagar och regler i de land som kunden verkar i.
I rollen är det viktigt att man förstår processen och kan utvecklas i sin roll samt tillföra merfärde i form av förbättringar av processer och rutiner.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

-Ankomstregistrering av leverantörsfakturor
-Omkontering och matchning av leverantörsfakturor
-Bevaka betalning och betala leverantörsfakturor
-Hantera betalningspåminnelser
-Avstämningar

Kvalifikationer och personliga egenskaper:
Vi söker dig som har erfarenhet inom Leverantörsreskontra, är noggrann, driven och med god förmåga att kommunicera. Du trivs med att arbeta i team men tar ansvar över dina egna arbetsuppgifter. Vidare är du flexibel och öppen för att arbeta med varierade arbetsuppgifter och du ser fördelar med att vara del av en organisation där utveckling och förändring är en del av vardagen.

Vi ser att du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du har tidigare arbetat med ekonomi i ett affärssystem, det är mycket starkt meriterande om du då har arbetat i SAP eller i kundens faktureringsssytem, Medius.
Vidare har du en god datavana, är bekväm med Officepaketet och speciellt då Excell.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och intresse för tjänsten.

Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på Experis får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.
Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Du blir anställd på 100% av Experis och uthyrd till kunden som ligger i Borås. Du startar omgående och arbetar måndag till fredag, mellan 08:00-17:00 med viss möjlighet till flex.

Är detta jobbet för dig?
Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerat och uppdaterat CV. Vid frågor är du välkommen att kontakta Fredrik via e-post fredrik.idoffsson@manpower.se eller direktnummer 033-237043.
Vi arbetar med löpande urval och ber om din ansökan snarast då tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum som är den 2020-03-22.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 mars 2020
  • Ansök senast: 22 mars 2020

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024