OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker just nu ekonomipersonal!
Cloudgruppen är idag en av Sveriges ledande återförsäljare inom IT & kommunikationslösningar till företag. Tillsammans med marknadsledande leverantörer så kan vi erbjuda och förvalta en av de bästa helhetslösningarna för svenska företagare. Vi söker nu ny kollega till vårt Malmö kontor som vill vara med på en spännande resa och sätta avtryck i branschen.
Cloudgruppen består av ett hårt arbetande team med lång erfarenhet av telefoni och IT branschen. Vi bygger värde kring de smarta lösningar där ni som företag kan helt och hållet fokusera på er kärnverksamhet.
Liten som stor - vi värdesätter alla!
Cloudgruppen finns idag i följande städer:
Stockholm, Malmö, Halmstad, Göteborg, Västerås, Helsingborg, Österlen, Östersund, Sundsvall, Örebro & Lund samtidigt växer vi ständigt.
Vi söker dig som har eftergymnasiala studier inom ekonomi och har erfarenhet som ekonomiassistent eller redovisningsassistent. Att förstå och vidareutveckla processer är något du tycker är roligt. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbete samt mån om att leverera med hög kvalité. Du är duktig på att arbeta självständigt med eget ansvar, är prestigelös och trivs med varierade arbetsuppgifter. Du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift
För att lyckas i rollen tror vi att du är en lugn person med en serviceinriktad och prestigelös inställning samt med god administrativ förmåga. Ditt noggranna, kvalitetsmedvetna och ansvarsfulla arbetssätt blir en framgångsfaktor i denna roll liksom din goda initiativ- och samarbetsförmåga. Det sistnämnda blir särskilt viktigt i och med samarbetet med kollegorna vilket också ställer krav på att du också är skicklig på att kommunicera.
Hos oss är det ett nyfiket och kreativt sinne samt stort engagemang och starkt driv som gäller.
Arbetet innefattas av några huvudsakliga områden:
Löpande bokföring
Månads- och årsbokslut
Budget och prognosarbete
Skatteredovisning, Moms, inkomst och arbetsgivardeklarationer
Ansvara för leverantörs- och kundreskontra
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kretsar kring arbetet med dagliga ekonomiuppgifter samt utvecklandet av verksamheten. I generella drag handlar det om fakturahantering, bokföring och avstämningar.
Krav:
Relevant utbildning
3-5 års erfarenhet som ekonomiassistent eller i liknande roll
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift
Vi erbjuder:
Fast lön enligt överenskommelse
En rolig arbetsplats med glädje och energi
Heltidstjänst.
Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan.
Jobbtyp: Heltid
Du ansöker enkelt genom att skicka in CV tillsammans med en motivering till varför vi är rätt matchning för varandra.