Ekonomiassistent med administrationsansvar till WEG AB

Ekonomiassistent med administrationsansvar till WEG AB

Arbetsbeskrivning

Har
du tidigare erfarenhet av lättare ekonomiarbete och vill ha en bred variation
på dina arbetsuppgifter? Som ekonomiassistent hos WEB AB får du chansen att
utveckla dina kunskaper och jobba i ett stort internationellt bolag.

Om företaget WEG AB är i grund och
botten ett Brasilianskt företag som är verksamma över hela världen elteknik,
kraft och automationsteknik. Weg HK ligger i Brasilien och kontoret i Göteborg
finner du i Mölnlycke. De har verksamhet i 100 länder och är totalt 39 000
anställda.
Nedan finner du ett brett utbud av produkter som företaget
tillhandahåller.
· Generation (Generatorer, turbiner)
· Transmission
( EPC , ställverk , transformatorer )
· Distribution
( EPC , transformatorer )
· Elektriska
produkter ( motorer , ställverk , frekvensomriktare , AC/DC-omvandlare ,
kontaktorer , säkringar , brytare och servomotorer , etc.)
· Automation
(maskinvara och mjukvara)
· Integration Engineering med produkter från olika
tillverkare

Dina arbetsuppgifter
I din roll som
ekonomiassistent kommer du ha en varierad roll och finnas till som stöttning
där det behövs. Du kommer arbeta nära två andra kollegor som tar ett större
ekonomiansvar och inledningsvis kommer du få ta dig an enklare uppgifter för
att med tiden öka på komplexiteten.

Exempel på arbetsuppgifter finner du nedan:
- Grundläggande redovisning
- Enklare fakturering
- Löneprocesser
- Kontorsassistering till exempel beställa kontorsmaterial
- Kundleverantörskontra
- Hjälpa till med evenemang

Denna roll är ett föräldrar vikariat som kommer pågå i minst ett år framåt
med chans till förlängning.

Din profil
För att passa in i rollen som ekonomiassistent har du tidigare en grundläggande
erfarenhet av ekonomi och administration. Du förstår grunderna i redovisning
och har en förståelse för viktiga ekonomibegrepp. Som person är du nyfiken och
vågar ifrågasätta steg i processer. Vidare är du en person som ser när saker
behövs göra och kan ta egna initiativ, med det sagt hjälper du gärna till över
gränserna.

Skallkrav
- Tidigare erfarenhet av grundläggande ekonomiuppgifter
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Meriterande
- Kunskap i redovisningssystem, helst SOP Business One

Om oss
Framtiden
arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors
liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt
kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag.
Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För
denna tjänst blir du anställd via Framtiden under hela vikariatet.
Villkor
Start: Under hösten, början på november
Placering: Mölnlycke, Göteborg
Omfattning: Heltid, föräldrar vikariat på minst ett år

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 oktober 2023
  • Ansök senast: 25 december 2023

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024