Ekonomiassistent med ansvar över leverantörsreskontran sökes!

Arbetsbeskrivning

Är du redo för nästa steg i karriären och vill utvecklas vidare inom leverantörsreskontran? Då har vi tjänsten för dig! Crane Currency söker en noggrann och prestigelös ekonomiassistent till deras kontor i Tumba. Du kommer erbjudas en varierande och fartfylld vardag i ett härligt team där samarbete är i fokus. Vi tillämpar löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker en ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra till internationella Crane Currency i Tumba. Som ansvarig över leverantörsreskontran kommer du bli en del av ett härligt team på 11 personer där man stöttar och hjälper varandra och möjligheten att utvecklas är stor. Crane Currency är ett spännande företag med en framåtanda och i denna roll kommer du få möjligheten att arbeta i en miljö där man hänger med i utvecklingen av system och nya arbetssätt.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Crane Currency. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka inledningsvis 6 månader frammåt och därefter finns mycket goda möjligheter att bli förlängd på uppdraget eller överrekryterad till företaget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiassistent kommer du arbeta brett med leverantörsreskontran. Du kommer till exempel att:


* Hantera hela flödet av leverantörsreskontra inklusive betalningar
* Ansvara över löpande redovisning
* Kontoavstämningar vid bokslut
* Stötta övriga kollegor i teamet vid behov


Tjänsten passar dig som trivs i en föränderlig miljö där tempot är högt och möjligheten till utveckling stor. Vidare motiveras du av ett stort eget ansvar och ser system som en självklar del av ditt dagliga arbete.

VI SÖKER DIG SOM


* Har en relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi
* Har 2-5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
* Har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift, då kommunikationen kommer att ske på båda språken.
* Har goda systemkunskaper i Excel och


Det är meriterande om du:


* Har tidigare erfarenhet i ekonomisystemet IFS samt e-fakturasystemet Medius


Som person är du en ansvarsfull och prestigelös teamplayer som när du stöter på utmaningar ser möjligheter istället för hinder. Noggrannhet och struktur är en självklarhet för dig och du har en förmåga att fokusera på detaljerna utan att tappa helheten. Vidare är du en kommunikativ och social person som gärna bidrar till en härlig stämning på arbetsplatsen.

ÖVRIG INFORMATION


* För denna tjänst kommer vi att göra ett utdrag ur belastningsregistret samt SUA.
* Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid.
* Omfattning: Heltid
* Placering: Stockholm, Tumba. När anslutning till pendeltåget.
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och xx önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Om du har ett satt slutdatum för ansökningsprocessen, tänk på att du inte får stänga annonsen tidigare och att alla ansökningar måste gås igenom.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN

När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.


* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult .


INFORMATION OM FÖRETAGET
Crane Currency is a fully integrated supplier of secure, durable and well-designed banknotes for central banks all over the world. A pioneer in advanced micro-optics technology, Crane Currency offers an endless series of engaging visual effects on a banknote to increase the level of security and public trust. Customers can benefit from Crane Currency’s combined expertise in design, paper and printing – and a culture of knowledge sharing and long-term partnerships. With its heritage in the USA and Sweden for over 200 years, Crane Currency is today a global company and a trusted partner of more than 50 central banks.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid 8-17
  • Publicerat: 9 februari 2018

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023