Ekonomiassistent med bred erfarenhet

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta med varierande arbetsuppgifter inom ekonomi?


Om kunden:
Nu söker Botkyrka kommuns dotterbolag Hågelbyparken och Upplev Botkyrka en ekonomiassistent. Upplev Botkyrka inriktar sig på upplevelseindustrin i Botkyrka kommun där anläggningarna Lida friluftsgård och Subtopia ingår. Hågelbyparken är en traditionell folkpark som även bedriver bland annat restaurangverksamhet, konferens och catering. Rollen som ekonomiassistent kommer att vara belägen i Hågelbyparken.


Om tjänsten:
Som ekonomiassistent kommer du att vara stationerad i Hågelbyparken, i dagsläget arbetar där 18 personer med bland annat evenemang, café och trädgården. Du kommer att rapportera till den dagliga driftschefen som är stationerad i Alby vid anläggningen Suptopia där i dag omkring 25 anställda arbetar. Som ekonomiassistent kommer du att arbeta självständigt med många varierande arbetsuppgifter inom ekonomi, dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av:

- Löpande bokföring

- Kund- och leverantörsreskontra

- Fakturering & administration av inkommande fakturor i scanningssystemet

- Utlägg och betalningar

- Månadsbokslut

- Hantering av moms

Stor del av arbetat innebär hantering av uppdragsersättning men det kan även tillkomma arbetsuppgifter som till exempel att vara behjälplig i budgetarbetet, årsbokslut och revision, deklaration samt lön. Du kommer att arbeta i affärssystemet VISMA och delvis i Excel.


Möjligheter:
Som stationerad i Hågelbypark så kommer du att få arbeta i en fantastisk herrgårdsmiljö med närhet till parken. Du kommer in i bolag med stark gemenskap och får arbeta med glada och trevliga kollegor! Har du även ett intresse för kultur så är detta en möjlighet att få vara involverad i kulturprojekt som EU valt ut.


Krav:
Du ska ha arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare, gärna på ett mindre företag där du har haft möjligheten att få en bred kunskap inom ekonomi. Du har som lägst en gymnasieexamen samt ett intresse för ekonomi. Som person trivs du med att vara spindeln i nätet och vara behjälplig vid kollegors frågor. Du ska ha erfarenhet från arbete i affärssystem och det är meriterande om du tidigare arbetat i VISMA. Du är även en glad och social person som vill ha roligt på jobbet!


Tillträde, omfattning och anställning:
Uppdraget sträcker sig över ett år då du täcker upp för ett föräldravikariat och du kommer att vara anställd som konsult hos Hero. Tillträde sker i början på juli och arbetet är under kontorstider med möjlighet till flex. Omfattningen för tjänsten ligger mellan 75-100%.


Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Hanna Larsson på telefon 08-684 25 234

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!



Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Daniel Engblom
08-684 25 230
Konsultchef Poria Mehdizadegan
08-400 25 247
Daniel Engblom
08-400 25 860
Rekryterare Viktoria Berg
08-400 25 860
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 860
Konsultchef Poria Mehdizadegan
08-400 25 247
Konsultchef Daniel Engblom
08-684 25 230
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 860
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 247
Daniel Engblom
08-684 25 230

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HERO AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 5 juni 2015

Besöksadress

Liljeholmstorget 7
STOCKHOLM

Postadress

Liljeholmstorget 7
STOCKHOLM, 11763

Liknande jobb


11 juni 2024

Ekonomiassistent och lageradministratör

10 juni 2024