Ekonomiassistent med driv inför sommaren!

Arbetsbeskrivning

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Har du viss erfarenhet av reskontraarbete och vill få mer erfarenhet av rollen som ekonomiassistent i sommar? Vill du även få erfarenhet av SAP?

Vi på SJR arbetar nischat inom ekonomi, bank och finans varför ett sådant här uppdrag kan vara starten på din karriär och utveckling inom ekonomiområdet.   

Vad innebär rollen?  
I det här arbetet fokuserar du framförallt på leverantörsreskontra. Du arbetar inte enbart i SAP med ekonomi utan även i företagets olika system kring exempelvis enklare uppdateringar av avtal. Du kommer att få upplärning och sedan till största del täcka upp under ekonomiteamets olika semesterperioder.

Du fungerar som vår SJR-konsult hos vår kund som är belägen i Landvetter (30 minuter från centrala Göteborg med flygbuss) och som har behov av en person under veckorna 25-33. Veckoarbetstiden är 40 timmar och det finns utrymme att ta viss ledighet under perioden.       

Vem är du?
Vi söker dig som i dagsläget studerar inom ekonomi och därmed söker just ett arbete för sommaren eller att du av någon annan anledning finns tillgänglig för sommaren. En lämplig erfarenhetsbakgrund är att ha viss praktisk erfarenhet som ekonomiassistent och främst leverantörsreskontra och framför allt har en ekonomisk utbildning.   

En viktig förutsättning är också att du har sinne för noggrannhet och struktur, att du är självgående och gärna tar initiativ. I övrigt värdesätter vi god förmåga att anpassa sig till nya människor och miljöer. Systemen och dokumentationen du arbetar med är mestadels på engelska varför goda kunskaper i engelska är en förutsättning. Grundläggande kunskaper i Excel är också ett krav.   

Låter det som någonting för dig? I sådant fall vill vi gärna känna till din profil!

Välkommen med din ansökan till oss!
Urval och intervjuer sker löpande så skicka oss din ansökan snarast. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till Karin Fors via 031-333 54 75.

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanna Niklasson
+46 31 3335473
Hanna Niklasson
+46 031 3335473
Karin Fors
+46 031 333 54 75
Caroline Karlsson
+46 031 333 54 71
Helena Åhs
+46 031 333 54 85
Sandra Hellström
+46 031 333 54 76
Liina Fagerberg
+46 031 750 33 91
Amanda Karlsson
+46 31-3335488, +46 766471653
Linda Orrö
+46 (0)31 333 54 72

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB Göteborg Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse
  • Tillsvidare Tillsvidare
  • Publicerat: 28 maj 2015

Besöksadress

Kungsgatan 48B
None

Postadress

Kungsgatan 48B
Göteborg, 41115

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024