Ekonomiassistent med driv till stort bolag

Arbetsbeskrivning

Vi söker för kunds räkning en driven och prestigelös ekonomiassistent till en ekonomifunktion som hanterar både leverantörs- och kundreskontra.

Om tjänsten:
Som ekonomiassistent hos vår kund kommer du arbeta med leverantörsreskontra samt till viss del kundreskontra i en härlig grupp med hög trivsel där de flesta arbetar med liknande arbetsuppgifter. Det är ett högt tempo då du kommer att hantera stora flöden och flera bolag inom en koncern där huvudfokus kommer att ligga på leverantörsreskontra. Du kommer även till viss del att arbeta med avstämningar och påminnelser.


Kvalifikationer för tjänsten:
För att vara aktuell för tjänsten är det ett krav att du har minst två års erfarenhet av arbete med leverantörs- och kundreskontra från stora bolag med stora flöden. Vi ser gärna att du är utbildad inom ekonomi.

Som person är du social, driven och stresstålig. Att hantera stora flöden kräver att du har rätt fokus, kan prioritera rätt i arbetet och är van vid hög arbetsbelastning. Vi ser gärna att du har erfarenhet och intresse av att komma med egna förslag gällande att förbättra och effektivisera arbetsprocesser. Du är serviceminded, prestigelös, företagsam och drivs av att ha mycket att göra! Vidare är du en positiv och flexibel person som inte är rädd för att ta i där det behövs. Det är meriterande med erfarenhet av arbete i olika ekonomisystem.


Tjänsten är ett långsiktigt konsultuppdrag på heltid med start i december/januari, inledningsvis är uppdraget på 3 månader, med mycket stor chans till förlängning. Vår kund sitter i trevliga och ljusa lokaler i Solna, endast 7 minuter med pendeltåg från T-centralen.


Vad erbjuder vi?
Konsultrollen hos Academic Resource innebär möjligheten att få prova på att arbeta inom spännande branscher och på olika företag. Vi anordnar kontinuerligt konsultträffar och tillämpar provanställning på 6 månader.

Om Academic Resource
Academic Resource är rekryterings- och bemanningsföretaget för akademiker med erfarenhet. Vi arbetar med uthyrning och rekrytering inom tjänstesektorn och våra affärsområden är Administration, Sälj & Marknad samt Ekonomi & Finans. Academic Resource AB är ett auktoriserat bemanningsföretag och vi samarbetar med många av Sveriges mest välkända företag. Vi är måna om att skapa långsiktiga relationer med både kund och konsult.

Är du den vi söker?
Klicka nedan på sök tjänsten och ange referensnamn kontra14. Frågor besvaras endast via mail av ansvarig rekryterare Emelie Creutz på: emelie.creutz@academicresource.se

Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Så länge annonsen ligger på vår hemsida är tjänsten inte tillsatt och det går bra att skicka in din ansökan.

Är du intresserad av tjänsten är du välkommen att skicka in ditt CV och personliga brev via vår hemsida, www.academicresource.se. Klicka på sök jobb och ange referensnummer: kontra14


Vi tar endast emot ansökningar via hemsidan.

We take you further!

Kontaktpersoner på detta företaget

Admin.assistent Hanan Toutoundji
08-545 539 90
Rekryteringsansvarig Fanny Kjellberg
08-545 539 90
Affärsområdeschef Carin Helander
08-545 539 90
Rekryterare Sanna Löfgren
08-545 539 90

Sammanfattning

Besöksadress

Norrmälarstrand 100
Stockholm

Postadress

Norrmälarstrand 100
STOCKHOLM, 11235

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024