Ekonomiassistent med erfarenhet av både lön och reskontra

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av att arbeta som löneadministratör och fakturahanterare och vill kombinera dessa kunskaper? Vår kund söker en ekonomiassistent som ska arbeta heltid i minst 6 månader. Du ges här en unik chans att utvecklas inom både löneadministration samt inom kund-och leverantörsreskontra så ta chansen och skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för kunds räkning en ekonomiassistent med kunskap inom löneadministration. Kunden söker en person som kan stötta både ekonomiansvarige och löneansvarige i deras arbete och kommer tillsammans med dessa sitta på företagets kontor i centrala Stockholm.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos vår kund.

Som konsult på Academic Work erbjuds du:


* Kollektivavtal: Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
* Dedikerad konsultchef: Som anställd på Academic Work får du alltid en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefens uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.


ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiassistent kommer du att stötta både löneansvarige och ekonomiansvarige i deras arbete. Du kommer att arbeta med att lönehantering för 3-4 regioner samt sköta kundreskontra för mindre interna bolag. Vidare kommer du även att hjälpa till med leverantörsreskontra. Uppdraget kommer att pågå i 6 månader, med chans till förlängning.

VI SÖKER DIG SOM
Har arbetat som ekonomiassistent tidigare och har erfarenhet av både lönehantering och kund-och leverantörsreskontra. Det är ett stort plus om du har erfarenhet av Hoogia Lön samt Palette, men detta är inget krav.

Som person är du noggrann och flexibel att växla mellan olika arbetsuppgifter. Du trivs med att ha en assisterande roll och ditt arbetssätt är strukturerat. Ditt positiva och glada humör gör att du har lätt att samarbeta med andra.

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts03@academicwork.se under kontorstid. Kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail.

Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och har några års arbetslivserfarenhet, är nyutexaminerad eller fortfarande studerar på högskola/universitet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Kundföretaget är ett förbund som erbjuder mötesplatser för lärande och gemenskap och erbjuder olika typer av utbildningar runtom i landet. De samarbetar med flera olika ideella föreningar och lyfter fram livsfrågor, mångfald och globala frågor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Minst 6 månader Kontorstider
  • Publicerat: 30 augusti 2014

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024