Ekonomiassistent med erfarenhet av löneadministration

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Vår kund arbetar inom den offentliga sektorn och är i behov av en ekonomiassistent till sitt team. Som ekonomiassistent arbetar du självständigt med varierande ekonomirelaterade uppgifter. Dina arbetsuppgifter kommer främst vara inriktade på arbete med löpande bokföring, löneutbetalningar, krediteringar och avstämning av konton. Arbetsuppgifterna i rollen som ekonomiassistent kan även komma att utökas med fler uppgifter framåt.

Om dig
Vi ser att du har en utbildning inom ekonomi eller har tidigare erfarenhet av arbete inom ekonomi samt med löner. Som person är du noggrann, strukturerad och serviceminded. Du är flexibel och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och system. Hos vår kund arbetar du i Hogia lön och Visma och vi ser gärna att du har erfarenhet av systemen sedan tidigare. 

Om anställningen
Tjänsten som ekonomiassistent är ett konsultuppdrag med tillsättning snarast. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Till att börja med är uppdraget på 6 månader och för rätt person finns stora möjligheter till förlängning.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 17 februari 2017

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024