Ekonomiassistent med erfarenhet till bostadsbolag

Ekonomiassistent med erfarenhet till bostadsbolag

Arbetsbeskrivning

Just nu söker vår kund en driven ekonomiassistent som kommer ingå i deras redovisningsteam. Vår kund är ett bostadsbolag som till deras ekonomiavdelning söker dig som har arbetat med ekonomi och nu är på jakt efter mer erfarenhet! Är du driven och hungrig på att lära dig mer inom ekonomi med fokus på redovisning? Då kan detta vara tjänsten för dig.
Välkommen med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN

Som Ekonomiassistent hos detta bostadsbolag kommer du att få arbeta inom redovisningsavdelningen med arbetsuppgifter främst med inläsning av EDI-fakturor, pdf-fakturor samt pappersfakturor. Hantering av betalningspåminnelser ingår även i denna tjänst och du kommer att handha leverantörsfakturahanteringen för några av de olika avdelningarna på företaget. Du behöver ha ett bra sinne för strukturer och siffror samt ha en analytisk förmåga då konteringen för kostnaderna på företaget bokförs på fastighetsnivå och är väldigt komplex.

OM DIG

För att trivas i rollen som Ekonomiassistent hos vår kund bör du ha minst 3 års erfarenhet av redovisningsarbete. Rätt person kan både arbeta självständigt samt har förmåga att arbeta i grupp och vi ser gärna att du har ett systemintresse samt erfarenhet av något större affärssystem, elektroniskt fakturahanterings-system och Officepaketet. Vi förutsätter att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska. Meriterade är det om du har erfarenhet från fastighetsbolag och dess momshantering sedan innan samt systemen Visma Cointrol och Palette.

OM ANSTÄLLNINGEN

Placeringsort: Göteborg

Tjänstgöringsgrad: Heltid

Tillträde: Omgående

Anställningsform: Visstidsanställning, 6 månader med chans till anställning hos kund.

OM ANSÖKNINGSPROCESSEN

Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen.

Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag!

För frågor om tjänsten - Kontakta aktuell rekryterare

Olivia Bengtsson

olivia.bengtsson@lernia.se

Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta info@lernia.se

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 januari 2020
  • Ansök senast: 28 mars 2020

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024