Ekonomiassistent med fokus på leverantörreskontra, centrala Malmö

Ekonomiassistent med fokus på leverantörreskontra, centrala Malmö

Arbetsbeskrivning

Vi letar efter dig som är en erfaren och trygg ekonomiassistent med god erfarenhet av leverantörsfakturahantering. Tjänsten är ett konsultuppdrag hos en av SJRs kunder med kontor i nära Malmö central. Behovet är med start omgående och cirka ett halvår framåt.

Hos SJR arbetar du som konsult i olika uppdrag hos våra kunder i varierande branscher. I rollen som ekonomiassistent förväntas du att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och för att trivas som konsult är du flexibel och nyfiken.

Arbetsuppgifter

I detta uppdrag kommer ditt fokus vara leverantörreskontra. Arbetet sker i readsoft och palette och du jobbar tillsammans i ett team men där varje person tar ett stort eget ansvar för att få arbetet gjort. Andra arbetsuppgifter är; återrapportering av betalningar, manuell betalning bank, inbetalning till skatteverket, hantera ombudsfakturor, stämma av konton. Då kunden är ett internationellt bolag är det viktigt att du känner dig bekväm i att skriva och prata på engelska.

Din bakgrund

- Erfarenhet av arbete som ekonomiassistent med fokus leverantörreskontra

- Relevant utbildning inom ekonomi

- God kunskap inom Excel

- Erfarenhet av större affärssystem som exempelvis; Navision, Axapta, M3, SAP

- Svenska och engelska i tal och skrift

För att passa i detta uppdrag vill vi att du är bra på samarbete, kunna hålla struktur i ditt arbete samt vara flexibel och prestigelös för att göra det arbete som behöver göras för dagen. För att trivas i rollen som ekonomikonsult är du en person som är mycket trygg i din kunskap inom ekonomi och snabb på att lära. Du är inte rädd för att ta ett stort eget ansvar för ditt arbete och vågar fråga om du fastnar i en arbetsuppgift. Du har en naturlig fallenhet för att få andra att känna sig bekväma i ditt sällskap och tycker om att interagera med dina kollegor i det dagliga arbetet.

Övrig information

Uppdragstyp: Konsultuppdrag
Ort: Malmö, centralt
Start: Vi ser gärna att du är tillgänglig omgående
Lön: Enligt överenskommelse

Skicka gärna in din ansökan omgående då vi arbetar med löpande urval, detta innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du några frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Carin Forsén på Mobil nummer 070 471 59 12 eller Talent Acquisition Manager Mona Yusefi på mobil nummer 072 394 33 65.


Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 augusti 2023
  • Ansök senast: 30 september 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024