Ekonomiassistent med fokus på leverantörsfakturor

Arbetsbeskrivning

Anställningstyp: Konsultuppdrag, 75% tjänstgöringsgrad
Placering: Sävenäs industriområde
Tillträde: Omgående 


 

Om rollen

Som Ekonomiassistent med fokus på leverantörsfakturor kommer du att spela en viktig roll i vår kunds ekonomiavdelning. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:

 - Kontering, tolkning och kontering av omkostnadsfakturor i systemet Medius Flow.

- Administrering av omkostnadsleverantörer samt posthantering och kontorsinköp.

- Ansvar för avskrivningar i bokslut.

- Löpande bokföring och distribution av fakturor efter attestering.

- Hantering av eventuella felaktiga fakturor, uppföljning och kontakt med leverantörer.

 

Om dig

- Noggrannhet och precision i arbete är avgörande för rollen.

- Goda sociala färdigheter, då du kommer ha många kontaktpunkter internt och externt.

- Erfarenhet av att hantera leverantörsfakturor och arbete med Medius Flow är meriterande.

- Du talar och skriver obehindrat på Svenska.

- Förmåga att arbeta självständigt och i team.

 

Arbetstider och plats

- Tjänstens omfattning är på 75%. Flexibilitet på upplägg finns.

- Arbetsdagar följer vanliga kontorstider: 8:00 till 16:30 med en halvtimmes lunch.

- Möjlighet till hemarbete någon dag i veckan.

 

 Om kunden

Momentum Industrial AB är Nordens främsta leverantör av produkter och tjänster inom industrin. Deras uppdrag är att hjälpa industrikunder att upptäcka förbättringsmöjligheter som leder till kostnadsminskningar, minskad miljöpåverkan och ökad arbetsplats-säkerhet.

  

När du blir en av oss

Som konsult hos Eqonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Eqonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

 

Om du vill veta mer

Har du frågor om rollen kontakta Emma Rehn, emma.rehn@wise.se. För att söka rollen klicka på ”sök rollen”, samt bifoga CV. Notera att personligt brev inte är obligatoriskt i denna ansökningsprocess. I konsultvärlden går saker ofta snabbt så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med din ansökan, varmt välkommen att söka!

 

Ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EQonomy
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 augusti 2023
  • Ansök senast: 8 september 2023

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024