Ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra (deltid)

Arbetsbeskrivning

Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Till vår kund som verkar inom mode i e-handelsbranschen söker vi nu en ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra. Kunden sitter i norrort och söker en person som kan stötta och hjälpa ekonomichefen med diverse arbetsuppgifter ca 3 dagar/veckan. Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader men med goda chanser att bli rekryterad till kund. 

Tjänsten
Som ekonomiassistent hos vår kund kommer du främst att arbeta med leverantörsreskontra, fakturering samt en del bokföring. Beroende på din kunskapsnivå kan du även komma att få större ansvarsområden. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med ekonomichefen och hjälpa till med diverse nämnda arbetsuppgifter inom ekonomi. 

Kvalifikationer
För att passa som ekonomiassistent hos vår kund ser vi att du har ca 2-3 års erfarenhet av en liknande roll och kan arbeta självständigt i ditt arbete och känner dig trygg i det ekonomiska flödet. 

Vidare ser vi att du har:

• God erfarenhet av leverantörsreskontra
• Goda kunskaper i Navision 
• Har erfarenhet av Continia (Document Capture) eller Palett (meriterande)
• Flytande svenska i både tal och skrift
• Mycket god engelska i både tal och skrift (internationellt företag)

Personliga egenskaper
Som person är du framåt, social och driven. Vidare är du serviceinriktad och samarbetsvillig och du har både lätt för att lära dig och att dela med dig av din kunskap till andra. Du är prestigelös, proaktiv och flexibel och du tycker om att arbeta med siffror och är noggrann och ansvarstagande.

Intresse för tjänsten?
Är du intresserad av tjänsten? Sök den redan i dag då urval och intervjuer sker löpande. Välkommen in med din ansökan!

Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en verksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström

Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Placera Personal AB Kista
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Deltid 3 dagar i veckan (ca 60%) 8.00-17.00 6 månaders konsultuppdrag med goda chanser att bli rekryterad till kund.
  • Publicerat: 6 oktober 2017

Besöksadress

Kista Science Tower
None

Postadress

Kista Science Tower
Kista, 16451

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024