Ekonomiassistent med känsla för kundservice.

Arbetsbeskrivning

Kontorsfixarna Skandinavien AB

Om tjänsten
Till vårt kundföretag söker vi nu en engagerad och strukturerad ekonomiassistent med känsla för både siffror och kundservice!

Om företaget
IL Recyclingkoncernen har rikstäckande verksamhet i Sverige med ca 600 anställda. Företagets huvudsakliga verksamhet består i att samla in och bearbeta restprodukter och sälja returråvara till industrin. Även sekretesshantering, renhållning och rådgivning samt internationell returpappershandel är viktiga delar i verksamheten. Med mottot ”Mer att hämta”, leder deras verksamhet till stora vinster både för kunder och miljö. På kontoret i oljehamnen i Malmö, arbetar ett glatt och sammansvetsat team i trivsamma lokaler.

Arbetsuppgifter
På IL Recycling blir du en del av kundserviceavdelningen. Tjänsten är delad och ca 70 % av arbetsuppgifterna är ekonomirelaterade med stort fokus på leverantösreskontra. Resterande 30 % arbetar du med kundservice. Dina arbetsuppgifter blir bl.a. posthantering och ankomstregistrering av leverantörsfakturor och övrig post, kontering och registrering samt utskick för attestering. Vid månadsbokslut sammanställer du bokföringsorders. Du sköter en del av våra inköp och handhar kort och ansvarar för portomaskin. På kundservicesidan har du mycket kundkontakt både genom inkommande och utgående samtal. Du registrerar ordrar, hanterar och skapar avtal i ekonomisystemet, utför registervård, avvikelsehantering och reklamationer mm. Ditt arbete sker i nära samarbete med kundservicemedarbetare, säljare och med övriga kollegor på kontoret.

Kvalifikationer
Vi söker dig som framförallt har en god känsla för siffror men även för kundservice. Vi ser att du trivs i en delad roll där du kommer skifta mellan att vara i en noggrann och strukturerad ekonomiassistentroll till att vara i en bredare roll med kundservice i fokus. Som person är du en lagspelare, lättsam, engagerad, flexibel och ansvarstagande.

Då företaget arbetar process- och målstyrt och tidvis erbjuder ett högt arbetstempo med snabba vändningar mellan kundsamtal och flera olika program för genomförande av uppgift, tror vi att du har en god förmåga att både strukturera ditt arbete och att prioritera självständigt. Du har lägst gymnasial utbildningsnivå med inriktning ekonomi samt tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du tidigare arbetat med fakturascannning och autokontering. Du har en mycket god datorvana, dels inom Officepaketet men även inom större affärs-/ekonomisystem. Har du tidigare arbetat i CRM, Movex och/eller Raindance är detta meriterande. Du talar och skriver utmärkt svenska.

Övrigt
Tillträde: Snarast/enligt överenskommelse
Tjänstens omfattning: Heltid/tillsvidare med sex månaders provanställning.

Då urval och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan redan idag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carin Galvit

Madeleine Karlsson

Ida Tegner

Ida Tegner

Lena Lydén
040-12 02 00
Lena Lydén

Rebecka Möberg

Rebecka Möberg
040-120200

Sammanfattning

Besöksadress

Stora Nygatan 40, Malmö
None

Postadress

Stora Nygatan 40
Malmö, 21137

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024