Ekonomiassistent med start i augusti

Arbetsbeskrivning

Till vår kund som är ett framgångsrikt och lönsamt företag i Solna söker jag nu en ekonomiassistent med stor bredd och ett par års erfarenhet som ekonomiassistent. Uppdraget är med start i mitten utav augusti och 6 månader framåt.

Ansvarsområden/Arbetsuppgifter
Vi söker nu en ekonomiassistent till avdelningen som hanterar kund- och leverantörsreskontra, in- och utbetalningar och andra löpande arbetsuppgifter. Gruppen består av fyra personer som alla delar på ansvaret för det löpande arbetet och som genom att rotera arbetsuppgifter får en kontinuerlig omväxling. I rollen som ekonomiassistent är ditt huvudsakliga ansvarsområde bolagets reskontraflöde och dess processer vilket bland annat innefattar scanning och hantering av leverantörsfakturor, kundinbetalningar, leverantörsutbetalningar, bokslutsarbete samt hantering av påminnelser och inkasso.

Vem är du?
Vi söker dig som har någraårs arbetserfarenhet inom ekonomi med leverantörsreskontra. Vi ser gärna att du har arbetat i stora flöden och har du erfarenhet av SAP eller något större ekonomisystem är det mycket meriterande. Du är noggrann, strukturerad och jobbar proaktivt mot kontaktytor internt och externt.

Bra att veta
Ovanstående är ett konsultuppdrag med start i mitten av augusti och 6 månader framåt, uppdraget kan komma att bli längre. Tjänsten är på heltid. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag! Har du frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marie Bergsman 08-407 55 55

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

ekonomiassistent, leverantörsreskontra, kundreskontra, SAP, account payable

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 23 juni 2018

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024