Ekonomiassistent med start omgående

Ekonomiassistent med start omgående

Arbetsbeskrivning

Om företaget
EMPLOID söker en ekonomiassistent för ett konsultuppdrag hos vår kund i Landskrona med start omgående. Företaget är verksamma på global nivå inom Transport- och logistikbranschen. Mer information om företaget ges längre fram i rekryteringsprocessen.
Tjänsten är ett konsultuppdrag där anställning sker via oss på EMPLOID. Mer information om företaget ges längre fram i rekryteringsprocessen.
EMPLOID är medlem i Kompetensföretagen, som är en bransch- och arbetsgivarorganisation inom Almega. Almega ingår i Svenskt Näringsliv. För mer information se www.kompetensforetagen.se och www.almega.se
Om tjänsten
I rollen som ekonomiassistent kommer du arbeta brett och ha en nyckelroll på företagets ekonomiavdelning. Du kommer arbeta med kontering, hantera hela fakturaflödet gällande kund- och leverantörsfakturor samt kreditkontroll. Du ansvarar även över administrativa arbetsuppgifter såsom avslut och avräkning av åkare. Du kommer mer specifikt att arbeta med:
– Kontering och fakturering
– Faktura och kreditkontroll
– Avslut och avräkning av åkare
Om dig
För att vara framgångsrik i rollen som ekonomiassistent tror vi att du har en generell förståelse för ekonomi och trivs att arbeta i en administrativ roll. Mer specifikt krävs:
– Dokumenterad erfarenhet av ekonomiadministration
– Goda kunskaper i Excel
– Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
– Utbildning inom ekonomi på minst gymnasial nivå
– Erfarenhet från transport- och logistikbranschen är meriterande
För att trivas i rollen som ekonomiassistent hos vår kund är du driven, social och utåtriktad. Du kommer tillhöra ett familjärt team och bör känna dig bekväm med att arbeta nära dina kollegor. Du har viljan att utvecklas och besitter en god kommunikativ förmåga. I ditt arbete är du lösningsorienterad och noggrann samt är mån om att saker och ting blir rätt från början. Dessutom trivs du med att samarbeta och tillsammans med dina kollegor arbeta mot gemensamt uppsatta mål och budget.
Övrig information
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Kontorstider, mån-fre
Plats: Landskrona
Lön: Enligt överenskommelse
Bakgrundskontroll genomförs på de kandidater som går vidare i processen.
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: ekonomi, administration, administratör, ekonom, ekonomiassistent, kundreskontra, leverantörreskontra, leverantörsfakturor, fakturering, kontering, kreditkontroll. Lund, Malmö

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EMPLOID
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 februari 2023
  • Ansök senast: 24 februari 2023

Postadress

Jungmansgatan 12
MALMÖ, 21111

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024