Ekonomiassistent med start omgående, rekrytering

Ekonomiassistent med start omgående, rekrytering

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:
Nu söker och hjälper vi vår kund att hitta deras nya ekonomiassistent då deras nuvarande medarbetare efter trogen tjänst lämnar dem för att gå i pension. Är du ekonomiassistenten som med övriga kollegor vill bidra med den fortsatta utvecklingen av ekonomiavdelningen, ja då ska du söka denna tjänst.

Du erbjuds att bli en central resurs inom en organisation där människan och en av våra mest uppskattade husdjur gör sig sedda. Medlemsorganisationen har en god ekonomi och har ca 80 anställda samt finns belägna i Sollentuna, i en fin närmiljö nära natur och vatten.

I denna rekrytering önskar kund att all kommunikation sker via oss på Avanzera och undanber sig att bli kontaktade direkt.


Arbetsuppgifter:
I tjänsten som ekonomiassistent ingår ett huvudansvar för kund- och leverantörsreskontra samt en flexibilitet inom avdelningen avseende övriga förekommande ekonomi- och lönerelaterade arbetsuppgifter.

Förekommande arbetsuppgifter:

- Kundfakturering, sammanställa och skapa fakturor

- Kundreskontra, kundregister, inbetalningar, återbetalningar, påminnelsehantering och avstämning

- Leverantörsreskontra, ankomstregistrera, kontering, utbetalning samt avstämning

- Manuella betalningar

- Löpande bokföring

- Avstämningar av konton

- Administrativa uppgifter som att sammanställa organisationens event samt svara ankommande ekonomifrågor via telefon och mejl

- Administration av lönerelaterade underlag till outsourcad löneadministration


Din bakgrund:
Vi tror att du har en gymnasial utbildning inom ekonomi med minst fem års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har goda kunskaper i Excel och vana att arbeta i digitala arbetsflöden. Det är meriterade med erfarenhet av stora transaktionsflöden samt intresse för automatisering av arbetsprocesser i vårt affärssystem Visma.net (Visma.net ses som meriterande, dock inte något krav).

Som person är du självständig men trivs samtidigt att arbeta i team och nå resultat som en del av ett team. Du ses som noggrann och kan konsten att prioritera och skapa struktur på dina arbetsuppgifter. Prestigelös och initiativtagande personlighet som ser möjligheterna till utvecklingspotential.

Om oss:
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat bemanning - & rekryteringsföretag. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg

Malin Klingberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanzera AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 mars 2022
  • Ansök senast: 29 april 2022

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024