Ekonomiassistent och receptionist

Arbetsbeskrivning

Är du serviceinriktad och har lätt för siffror? Trivs du i en roll där du får vara spindeln i nätet samt vara behjälplig på ekonomisidan? Sök då tjänsten omgående!
ProfessionalConsulting söker just nu en receptionist till vår kund med kontor i västra Göteborg. I tjänsten fungerar du som spindeln i nätet mitt på kontoret och fungerar som växel, reception och administratör. I dina uppgifter ingår bland annat att:
• Ta emot besökande
• Växelansvar
• Sköta posthantering och fakturering
• Intrastatrapportering (Utförsel och Införsel)
• Avstämning och bokföring av varufakturor
• Beställning och inköp av kontors- och förbrukningsmaterial
• Andra förekommande administrativa uppgifter

Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av ProfessionalConsulting men arbeta på plats hos vår kund. Planerad start är i september och uppdragsperioden är minst ett år. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är 8 – 16.30 måndag – fredag.

För att passa för tjänsten krävs:
- Goda kunskaper i svenska, engelska och gärna tyska men det är inget krav
- Grundläggande kunskap inom bokföring
o Meriterande med erfarenhet av intrastatrapportering
- Arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent eller motsvarande
- Att du har lätt för siffror och är logisk

Personligheten är viktig eftersom rollen blir företagets ansikte och röst utåt. Därför bör du vara:
- Social och trivas att finnas i mitten av organisationen
- Serviceinriktad och lösningsfokuserad

Verkar rollen intressant? Passar beskrivningen in på dig? Sök då tjänsten omgående då urval och intervjuer sker löpande.
Professional Consulting är ett rekryteringsföretag för unga akademiker och tjänstemän. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet kan vi erbjuda intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, ekonomi, administration, HR, marknadsföring och kvalificerad kundtjänst. Professional Consulting är en del av Meet your future Group. Hitta din framtid på www.professionalconsulting.se redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ProfessionalConsulting Linköping
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Visstidsanställning 6 mån eller längre
  • Publicerat: 30 maj 2014

Besöksadress

ProfessionalConsulting
None

Postadress

Linnegatan 4
Linköping, 58225

Liknande jobb


Front Desk Staff

Front Desk Staff

16 april 2024

15 april 2024

21 september 2023

Administratör till Enköping

Administratör till Enköping

21 september 2023