Ekonomiassistent på deltid

Ekonomiassistent på deltid

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Vi söker dig som vill arbeta i en självständig roll inom ekonomi och administration i ett familjärt bolag inom byggindustrin.

Den här tjänsten är på deltid, du arbetar måndag-onsdag fram till 1 augusti, med start omgående. Du kommer bli anställd som konsult hos oss på KFX HR-partner, det går även bra att gå in som underkonsult.


Om företaget
Murbiten är ett företag som funnits sedan 1989 och startades av bröderna Mats och Tomas Pettersson som utökats med en tredje delägare, Ingemar Porsefeldt. Deras huvudverksamhet består av mur, puts och tegelarbeten och har under åren vuxit och utökats med flera bolag. Företaget har ca 70 anställda och deras mål är att fortsätta växa och alltid leva upp till sitt goda, välförtjänta rykte som ”Världens bästa Murbiten”.

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill ta hand om ekonomi- och administrationsfunktionen för Murbiten som består av 5 bolag. Du kommer tillhöra ekonomiavdelningen som består utav två personer, som du arbetar tätt ihop med.

I rollen som ekonomiassistent/administratör består följande arbetsuppgifter:
• Registrera inbetalningar
• Registrera leverantörsfakturor
• Kontera och skicka fakturor
• Följa upp attestering
• Skicka betalfiler
• Lägga upp nya kunder och leverantörer
• Uppföljning av förfallolistor
• Påminnelser
• Arkivering

På sikt kan även andra arbetsuppgifter förekomma som:

• Moms- och skatteredovisning
• Sammanställa löneunderlag
• Kontrollera tidrapporter


Kvalifikationer
Vi söker dig som har arbetat i en liknande roll tidigare, gärna erfarenhet från byggbranschen. Har du dessutom tidigare erfarenhet av Visma är det ett stort plus. Som person är du duktig på att organisera och planera, du är mycket noggrann och vill alltid dubbelkolla så allt blir rätt. Då rollen är självständig är det viktigt att du gillar frihet under ansvar. Vi ser också att du har en hög arbetsmoral och är duktig på att ta tag i uppgifter som dyker upp på kort varsel.

Övrigt
Tjänsten är ett vikariat fram till 1 augusti på deltid, måndag-onsdag med start omgående. Arbetstiderna är generellt kl 07.00-16.00.
Under mars månad kommer företaget att flytta till nybyggda lokaler på Exportgatan, nuvarande adress är Aröds industriväg.

Du kommer bli anställd som konsult hos oss på KFX HR-partner.

Intervjuer sker löpande så välkommen in med din ansökan redan idag!

Frågor om tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare Anna Berggren KFX HR-partner på 031-711 98 00

Kontaktpersoner på detta företaget

Teresa Åkemar
031-711 98 00
Lisa Nidén
031-711 98 00
Teresa Åkemar
031-711 98 00
Teresa Åkemar

Teresa Åkemar
031-7119800
Linn Mann

Anna Holmefeldt
031-711 98 00
Anna Holmefeldt

Elin Andersson
031-711 98 00
Anna Berggren
031-711 98 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KFX HR-partner Göteborg AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 februari 2020
  • Ansök senast: 23 februari 2020

Besöksadress

Odinsgatan 6 , Göteborg
None

Postadress

Odinsgatan 6
Göteborg, 41103

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024