Ekonomiassistent / projektadministratör till Patria Helicopters

Arbetsbeskrivning

Till Patria Helicopters vid Arlanda söker vi en flexibel och självständig ekonom som vill arbeta i ett växande internationellt företag.



Patria Helicopters AB i Sverige arbetar huvudsakligen med att underhålla och reparera helikoptrar, helikoptrars komponenter, utrustning och motorer. Patria Helicopters ägs av finska Patria Oy, som är en finsk flygplans- och försvarsmaterialkoncern. Patria Helicopters kunder omfattar både svenska och utländska försvarsstyrkor. Företaget grundades 1997 och dess historia sträcker sig över 80 år tillbaka i tiden.



Arbetsuppgifter

Vi söker en ekonomiassistent på heltid. Du kommer att arbeta i en bred roll som erbjuder stor variation med allt ifrån fakturering och reskontran till bokslut och analyser. I rollen ingår tät kontakt med såväl kunder som leverantörer och säljare och produktion.



I ansvarsområdet ingår bland annat följande arbetsuppgifter:

- Komplex kundfakturering mot kundprojekt
- Uppföljning av kundfordringar, påminnelsehantering och hantering av osäkra fordringar
- Delta vid bokslutsarbete
- Ad-hoc uppgifter



Du kommer även att arbeta tillsammans med Business Controller med intäkts- och kostnadsrelaterade analyser.



Kvalifikationer

Ett krav för att axla rollen som ekonomiassistent på Patria Helicopters är att du har ekonomiutbildning motsvarande minst gymnasieekonom. Du har minst 2-3 års erfarenhet av liknande arbete.



- Goda kunskaper i Office-paketet och särskilt excel är ett krav
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav



Personliga egenskaper

Vi söker efter en trygg och pålitlig person som är noggrann och analytisk. Du är prestigelös och har hög integritet. Du har vidare god samarbetsförmåga samtidigt som du arbetar bra självständigt. För att trivas med arbetsuppgifterna och på Patria Helicopters är det viktigt att vara serviceinriktad och ha god social kompetens och kommunikationsförmåga. Du är förändringsbenägen och tycker om att vara delaktig i verksamheten. Du är vidare flexibel och har förståelse för att det ibland finns behov av att snabbt skifta fokus.

Mer om tjänsten

- Tillsättning: snarast möjligt
- Omfattning: heltid
- Placering: Arlanda, bil är ett krav
- Uppdragstyp: 4 månaders konsultuppdrag



Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.



OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.



Varmt välkommen med din ansökan!

Varför jobba med oss?
På Andara sätter vi våra medarbetares karriärmål i fokus och vårt mål är att bygga varaktiga relationer. Med ett långsiktigt engagemang bidrar vi till att skapa balans i arbetslivet, framför allt genom att lyssna på våra medarbetare, varandra och våra kunder.

- AnställningsförmånerVi erbjuder marknadsmässiga löner och semesterersättning. Din anställning omfattas givetvis även av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och friskvårdsbidrag.

- Medryckande medarbetaraktiviteterVi är måna om att du ska känna dig delaktig. Därför anordnar vi regelbundet varierande och roliga aktiviteter för våra medarbetare.

- Hos oss blir du sedd och hördVi finns alltid tillhands för att stötta, coacha och ge råd till dig som medarbetare. Vi jobbar flexibelt tillsammans med dig och håller tät kontakt för att du ska trivas och utvecklas på bästa sätt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lilian Norin
08-409 256 06
Pascalle Arias
08-409 256 03
Svante Norin
08-409 256 02
Linda Gadd
072-019 92 09
Claudia Klingsell
0768007001

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Nacka
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 10 juni 2019

Besöksadress

Järnvägsgatan 36, Nacka
None

Postadress

Järnvägsgatan 36
Nacka, 13154

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024