Ekonomiassistent sökes med start omgående, City

Ekonomiassistent sökes med start omgående, City

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:
Tillsammans med vår kund söker vi omgående efter en ekonomiassistent med erfarenhet från ekonomisystemet Unit 4 / Agresso. Detta är ett konsultuppdrag på heltid där du kommer att vara anställd konsult hos på Avanzera och arbeta ute hos vår kund. Uppdraget väntas pågå i minst 6 månader men det finns goda möjligheter till förlängning.

Vår kund är ett spännande företag som är marknadsledande inom sitt nisch. Du kommer att tillhöra det svenska kontoret som är placerat i centrala Stockholm.

Du kommer att bli en del av ett ekonomiteam på ca 15 personer där ni stöttar och hjälper varandra. Dock innebär tjänsten ett självständigt arbete med mycket frihet under ansvar. Som ekonomiassistent arbetar du med leverantörsreskontra och kundreskontra samt är delaktig i den löpande bokföringen.


Arbetsuppgifter:
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

• Bokföring och betalning av leverantörsfakturor
• Avstämningar
• Kontroll av betalningspåminnelse, utredning och uppföljning
• Kontrollera och godkänna betalningar
• Kundreskontra; påminnelsehantering, utredning av inbetalningar, uppföljning av utestående kundfordringar och kreditbedömning.
• Registervård
• Löpande supportärenden kring kundreskontra inom organisationen



Din bakgrund:
Vi söker dig som har arbetat som ekonomiassistent i ett par år och har erfarenhet av arbete i ekonomisystemet Unit 4 / Agresso. Som person är du positiv, flexibel och mån om att ge bästa möjliga service, både internt och extern. Du tar stort ansvar för ditt arbete och flaggar och frågar vid behov. Du har lätt för att ta in ny information och ser positivt på att sätta dig in i nya arbetsuppgifter.
Du är bekväm med att tala och skriva på svenska samt engelska.
Då tillsättandet ska ske så snart som möjligt kommer vi att göra vårt urval löpande. Att ansöka tar bara en minut, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten.


Om oss:
Avanzera grundades 1998. Hos oss får du en personlig konsultchef som är med dig genom hela resan från intervju till uppföljning av uppdraget. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och att vårt samarbete ska bli bra och långsiktigt.

Något som är viktigt för dig som ser dig omkring efter ett nytt jobb är att vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag genom Kompetensföretagen vilket innebär att vi har kollektivavtal och försäkringar vilket är en trygghet för dig bland annat genom att du har tjänstepension. En annan trygghet är att vi varit verksamma i mer än 20 år i branschen vilket borgar för att vi arbetar med långsiktiga relationer med både kunder och våra anställda. Vi är det enda bemanningsföretaget som uppmanar alla kunder och anställda att lämna omdömen om oss genom Reco. Här kan du läsa omdömen från våra anställda och våra kunder https://www.reco.se/avanzera-ab. Hoppas att du snart är en av dem som ger oss ett omdöme.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg

Malin Klingberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanzera AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2023
  • Ansök senast: 7 mars 2023

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024