Ekonomiassistent sökes till ett företag i framkant

Ekonomiassistent sökes till ett företag i framkant

Arbetsbeskrivning

Är du en problemlösare som gillar ordning och reda? Vill du utvecklas och vara med i hela processen från inköp till leverans? Nu har du chansen att växa som person i en varierande tjänst med högt tempo. Sök idag, eller tipsa en vän!

Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi en ekonomiassistent som inte ser problemet utan lösningen, är självgående och hungrig på att lära sig mer. För att passa in i rollen som ekonomiassistent ser vi att du är driven, positiv och inte drar dig för att ta egna initiativ. Du kommer främst att arbeta med att stämma av och leverera in leverantörsfakturor, skicka påminnelser och administrera frågor kring inköp. Förbereda bokslut och upprätta anställningsavtal ingår också i tjänsten. Inledningsvis kommer du att gå bredvid en mer senior kollega för att lära dig mer om rollen och företaget.

Exempel på arbetsuppgifter:
-Hantera leverantörsfakturor
-Vara behjälplig kring olika ekonomifrågor
-Förbereda inför bokslut


Om företaget
Vår samarbetspartner som du kommer vara konsult hos är ett grossistföretag, med starkt lokalt engagemang. Med sina 19 kontor runt om i Sverige är dem bland de största i Sverige. De levererar allt från frukt, kött, ost, vin och även köksutrustning etc. Främsta kunderna är restauranger, storkök och butiker.

Din profil
Vi söker nu dig som har en eftergymnasial utbildning mot ekonomi och minst ett års yrkeserfarenhet inom branschen. Du som söker har en hög social kompetens, och har lätt för att skapa kundrelationer. Du gillar ordning och reda, samt är en lagspelare. Vi ser att du kan ha många bollar i luften och trivs med att arbeta i ett högt tempo.

Skallkrav:
-YH Ekonomi
-Svenska
-1-2års erfarenhet av ekonomi

Meriterande:
-Universitetsutbildning inom ekonomi
-Tidigare arbete med affärssystem
-Engelska, arabiska, syriska, turkiska


Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor
Start: Omgående
Ort: Karlstad
Arbetstider: 07:00-16:00
Omfattning: Heltid

Välkommen med din ansökan redan idag. Vi behandlar våra ansökningar löpande.
Med vänlig hälsning
Ehlin

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 februari 2020
  • Ansök senast: 9 mars 2020

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024