Ekonomiassistent sökes till vår kund i Växjö

Arbetsbeskrivning

Experis är ett konsult- och rekryteringsbolag med fokus på specialister inom IT, Engineering, Finance och Executive. Vi vänder oss till dig som är chef eller specialist och som vill ta nästa steg i karriären. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Arbetsbeskrivning
Experis Finance söker just nu en kvalificerad ekonomiassistent till ett uppdrag för en av våra kunder i Växjö. Start sker omgående och du blir anställd utav Experis i 6 månader, tanken är sedan att du går över till anställning hos vår kund förutsatt att allt fungerar som det ska. Arbetstider är måndag till fredag 8.00-17.00.

Du kommer att arbeta med kundreskontra, leverantörsreskontra, inbetalningar från kunder, löpande bokföring med avstämningar varje månad inför bokslut. Tjänsten innefattar även tjänsteresor till Lidköping.

Kvalifikationer
Du har en avslutad examen i ekonomi på antingen gymnasie eller högskolenivå och har minst ett par års erfarenhet utav arbetsuppgifterna ovan. Givetvis har du en god datorvana och goda kunskaper i Office-paketet, framförallt Excel. Du behärskar svenska språket flytande i tal och skrift. Vidare ser vi att du har god systemförståelse och det är meriterande om du har arbetat i Visma Global. Då vår kund är belägen utanför Växjö krävs det att du har körkort samt bil för att kunna ta dig till jobbet.



Vem är du?
För att lyckas i rollen krävs det att du är självständig och trygg i din roll som ekonomiassistent. Här är det viktigt att du är social och serviceminded. Du är noggrann, analytisk och levererar kvalitet inom utsatt tid.

Vad kan vi erbjuda dig?
Experis är specialisten på specialister inom IT, Engineering, Finance och Executive. Vi ger specialister möjlighet att växla upp eller byta spår i sin yrkesbana. Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag.

Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.



Kontaktperson
Välkommen med din ansökan. Urval sker löpande då uppdraget ska tillsättas omgående. Vid frågor vänligen kontakta Sandra Karlsson på alt. 044-203877. Tjänsten sökes via länken som är kopplad till annonsen, ansökan mottages ej via e-post.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Berg

Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson

Fredrik Wernqvist

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr

Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke

Linda Holmberg

Kholod Hindi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis 1081
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Contract
  • Publicerat: 20 februari 2017

Besöksadress

Bredåkravägen 2
None

Postadress

37200
1081, 37200

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024