Ekonomiassistent, start omgående

Ekonomiassistent, start omgående

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:
För kunds räkning söker vi nu en ekonomiassistent på 60%, med start omgående. Tjänsten kommer att på sikt övergå till 80-100% och överrekrytering om alla parter är nöjda. Kund sitter i centrala Stockholm i härligt område nära vattnet.

Att vara anställd via oss på Avanzera innebär att din arbetsplats är ute hos vår kund, men likväl så ska du känna dig trygg med våra anställningsvillkor. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning enligt kollektivavtal samt betald semester.

Arbetsuppgifter:
Som ekonomiassistent kommer du att vara delaktig i många olika delar och du som vill utvecklas ytterligare inom ekonomi har nu alla möjligheter. I denna roll så kommer du att få arbeta med:

- Leverantörsfakturor
- Löpande bokföring och effektivisering av rutiner och digitalisering.
-Avstämning balans- och resultaträkning månadsvis och rapportera.
-Samla in frånvarorapporter från samtliga anställda samt administrationen kring detta.
- Rapportera löneunderlag till extern löneleverantör.
- In och -utbetalningar samt kontrasignera betalningar.
-Rapportera till skatteverket månadsvis (arbetsgivaravgifter och skatt), samt ansvara för rapportering av utbetalning avseende kapitalförsäkring för tidigare anställd VD.
-Rapportera till Inkomstregistret FI, anställdas lön i exempelvis Finland.

Din bakgrund:
Det är en stor fördel om du har tidigare erfarenhet av löpande bokföring, månadsbokslut (avstämningar och periodiseringar). En god kunskap inom Excel. Du talar och skriver på engelska (koncernspråk).

Du kommer att trivas och passa för rollen om du har ett driv att vilja lära dig mer, tillhöra ett litet kontor men stort internationellt. Goda möjligheter till utveckling och större utmaningar för rätt person.

Om oss:
Avanzera grundades 1998. Hos oss får du en personlig konsultchef som är med dig genom hela resan från intervju till uppföljning av uppdraget. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och att vårt samarbete ska bli bra och långsiktigt.

Något som är viktigt för dig som ser dig omkring efter ett nytt jobb är att vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag genom Kompetensföretagen vilket innebär att vi har kollektivavtal och försäkringar vilket är en trygghet för dig bland annat genom att du har tjänstepension. En annan trygghet är att vi varit verksamma i mer än 20 år i branschen vilket borgar för att vi arbetar med långsiktiga relationer med både kunder och våra anställda. Vi är det enda bemanningsföretaget som uppmanar alla kunder och anställda att lämna omdömen om oss genom Reco. Här kan du läsa omdömen från våra anställda och våra kunder https://www.reco.se/avanzera-ab. Hoppas att du snart är en av dem som ger oss ett omdöme.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg

Malin Klingberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanzera AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 augusti 2022
  • Ansök senast: 9 september 2022

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024