OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om kunden:
Hero söker för kunds räkning en Ekonomiassistent till vår kund ABG Sundal Collier AB, en av Nordens ledande investmentbanker med kontor i Norge, Danmark, England, Tyskland och USA. Bolaget är noterat på Oslobörsen och har idag totalt 250 anställda varar 80 på Stockholmskontoret i city dit vi nu söker förstärkning i ekonomiteamet. Söker du ett långsiktigt ekonomijobb och vill tillhöra ett stabilt och trevligt team är detta tjänsten för dig!
Om tjänsten:
I rollen som ekonomiassistent jobbar du tätt tillsammans med dina kollegor för att se till att alla olika delar flyter på och utförs på ett korrekt sätt. Du jobbar tillsammans med två mer erfarna kollegor som bär huvudansvar för de olika momenten. Din roll syftar till att självständigt driva de delar du ansvar för, bland annat kostnadsredovisningen för Eurocard. Hela teamet samarbetar även tätt med kollegorna på ekonomiavdelningen i Danmark. Arbetsbelastningen varierar och arbetssättet präglas av bra rutiner och väl inarbetade processer.
Arbetsuppgifter:
- Kostnadsredovisning - Eurocard
- Leverantörsreskontra
- In- och utbetalningar via fil och manuellt
- Periodiseringar
- Projektredovisning
- Dagliga bokföringshändelser
- Avstämningar av aktuella konton
- Vara behjälplig vid månads- och årsbokslut
- Vara till hands för andra på ekonomiavdelningen
Möjligheter
Här ingår du i ett ambitiöst team med trevliga kollegor. Många har jobbat länge i organisationen och stämningen är god och resultatorienterad. Söker du långsiktighet och vill jobba i en roll där du får bli riktigt duktig och kunnig är detta en god möjlighet.
Krav
Vi söker dig som är minst gymnasieekonom eller motsvarande. Kanske har du gått en KY-utbildning eller läst några kurser i ekonomi på universitetet. Du har 1-2 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter såsom bokföring, moms, leverantörsreskontra och gärna internationell handel.
Som person är du glad och positiv, ansvarsfull, mycket noggrann och mån om att utföra dina arbetsuppgifter korrekt. Du drivs av att få jobba med ekonomi i en stabil men händelserik miljö och ser långsiktigt på denna typ av roll i ett investmentbolag. Du hanterar arbetstoppar med lugn och har en förmåga att kommunicera tydligt och effektivt både externt och internt vid exempelvis påminnelser och attestinsamling. DU talar och skriver svenska och engelska. Norska är meriterande.
Tillträde, omfattning och anställning:
Uppdraget är en rekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sköts av Hero och du blir anställd direkt hos vår kund. Tillträde senast i slutet på september är önskvärt. Arbetstider 8-17 med flextid.
Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.
Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Karolina Hedenström på telefon 08-684 252 32.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Daniel Engblom
08-684 25 230
Konsultchef Poria Mehdizadegan
08-400 25 247
Daniel Engblom
08-400 25 860
Rekryterare Viktoria Berg
08-400 25 860
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 860
Konsultchef Poria Mehdizadegan
08-400 25 247
Konsultchef Daniel Engblom
08-684 25 230
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 860
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 247
Daniel Engblom
08-684 25 230