Ekonomiassistent till AcadeMedia

Arbetsbeskrivning

Ta nästa steg i karriären som ekonomiassistent på norra Europas största utbildningsföretag! Du blir en av 15 kollegor i kundreskontrateamet på kontoret i centrala Stockholm och du erbjuds ett mentorskap för att komma in i rollen. Academedia är ett bolag med familjär miljö där det finns stora utvecklingsmöjligheter för dig och din karriär.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Academedias räkning en ekonomiassistent.

Academedias kundreskontrateam består just nu av 14 kollegor med olika ansvarsområden. Som anställd på Academedia ansvarar du för att leva och säkerställa bolagets värderingar och vision. Tillsammans med övriga funktioner inom Ekonomi Service kommer ni att samverka kring gemensamma verksamhetsfrågor i syfte att tillvarata och säkerställa löpande arbete. Du kommer att utmana och effektivisera tidskrävande uppgifter för att leda det operativa arbetet framåt.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Academedia.

Du erbjuds


* Ett mentorskap och en introduktionsplan för att stöttas in i rollen
* Ett kontor i centrala Stockholm med familjär atmosfär
* En arbetsgivare som är mån om din karriärsutveckling


ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiassistent kommer du deltaga i olika typer av processer. Mer specifikt kommer du bland annat att:


* Löpande hantera kontroller av intäktsunderlag och inbetalningar från kunder och kommuner
* Göra intäkt- och kostnadsanalyser vid bokslut
* Säkerställa att databasen är uppdaterad med prisbeslut från kommuner.
* Följa upp fakturor och hantera inbetalningar
* Hjälpa kunder och intern personal via telefon och e-post med administrativa uppgifter som exempelvis frågor gällande fakturor, påminnelse-, inkasso- eller kronofogdsärenden
* Bistå överordnad chef i personalärenden samt vid informationer och besök


VI SÖKER DIG SOM
* Har eftergymnasial utbildning inom ekonomi


* Har goda kunskaper inom ekonomi
* Har goda kunskaper i Office-paketet
* Är flytande i engelska och svenska såväl som i tal och skrift


Det är meriterande om du


* Har tidigare arbetslivserfarenhet av en ledarroll


Som person är du


* Noggrann
* Ansvarstagande
* Högt samarbetsvillig
* Flexibel


Övrig information


* Start: Oktober
* Omfattning: Heltid
* Placering: Centrala Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
"Vi är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge och Tyskland. Vår storlek skapar trygghet och ger oss förutsättningar att vara en långsiktig och stabil utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget. AcadeMedia finns i hela utbildningstrappan, från förskolan via grundskola och gymnasieskola till vuxenutbildning".

Läs mer om företaget HÄR.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Tillsvidare 8-17
  • Publicerat: 29 augusti 2019

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024