OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en ekonomistudent och letar efter ett roligt och fartfyllt deltidsjobb? I rollen som ekonomiassistent hos Ascend Consulting får du möjlighet att samla på dig meriterande erfarenhet inom ekonomi och även jobba med drivna och inkluderande människor. Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan då urval sker löpande och start är omgående.
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu en ekonomiassistent som kan komma in och stötta företagets ekonomifunktion ca 1-2 dagar i veckan. Vad gäller arbetstiderna finns det hög flexibilitet kring hur du väljer att fördela dessa timmar. "If you want to be part of a creative and innovative group of professionals that work in a fun and rewarding environment, get in touch. We are proud of the work we do, and wouldn’t be successful without our passionate team of dedicated people".
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Ascends önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till AcademicWork
Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Ascend Consulting. För rätt person ser Ascend långsiktigt på samarbetet och de ser även att du har som ambition att arbeta som Management konsult hos företaget på sikt.
ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiassistent hos Ascend kommer du att arbeta med:
* Kundreskontra, uppföljning av kundfakturering samt fakturering och avstämning med respektive affärsansvarige
* Leverantörsreskontra, avstämning och hantering av inkommande fakturor internt
* Uppdatering och validering av prognos – 2 ggr per månad
* Avstämning och rapportering av resultat, projektlönsamhet och faktureringsgrad inkl snittpris – per månad
* Uppföljning av interna kostnader – per månad
* Likviditetsberäkningar och forecast
* Kontakt och avstämning med bank och bokföringsbyrå löpande vid behov
Tjänsten passar dig som trivs i en bred roll där man har många bollar i luften. Ascend Consulting har tre värdeord som de lever och lär ut inom organisationen och dessa är fun, inclusive och execptional. Vi ser att du passar inom ramen för dessa och tydligt motiverar i din ansökan varför just du passar för rollen. Ascend Consulting är måna om att ha roligt både på kontoret och utanför och det förekommer även aktiviteter utanför arbetstid i form av AWs, golfturneringar och liknande.
VI SÖKER DIG SOM
* Studerar på universitet/högskola med inriktning mot ekonomi och har 2-3 terminer kvar på utbildningen
* Har tidigare arbetslivserfarenhet från något typ av service- eller administrationsyrke. Vi ser gärna att du har erfarenhet från ekonomiarbete sedan innan
* Talar och skriver obehindrat i både svenska och engelska
* Goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel
Som person är det avgörande att du tycker om att arbeta i team och därmed värderar gott och roligt samarbete med dina kollegor. Vidare är du inte rädd för att ta dig an nya utmaningar och om du stöter på nya situationer eller problem tar du gärna egna initiativ för att nå bästa möjliga resultat. Att du använder dig av ett strukturerat och noggrant arbetssätt ser vi som en självklarhet.
ÖVRIG INFORMATION
* Start: Omgående
* Omfattning: 1-2 dagar/veckan
* Placering: Hovslagargatan 5B
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Ascends önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [stn02@academicwork.se](mailto:stn02 @academicwork.se) under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.
OM OSS
Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.
* Som deltidskonsult på Academic Work blir du en del av vårt konsultnätverk och har för varje uppdrag en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig under hela din anställningsperiod. Konsultchefens uppgift är att säkerställa att du trivs på din arbetsplats men också att du utvecklas och vi arbetar aktivt för att kunna hjälpa dig vidare mot spännande tjänster såväl under din studietid som efter din examen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Ascend Consulting AB är ett management konsultbolag som fokuserar på business transformation. Vi har en spännande blandning av ledande bolag i norden och mindre, innovativa startups som kunder. Ascend utvecklas och växer kontrollerat tillsammans med våra konsulter mot att vara ledande inom business transformation i norden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231