Ekonomiassistent till attraktiv arbetsplats inom retail

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta på en av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser? Vill du bli en del av ett team där samarbete och engagemang är viktiga ledord? Har du akademisk utbildning inom ekonomi och kan börja på detta konsultuppdrag omgående? Då vill vi väldigt gärna träffa dig!

Har du erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent? Tycker du om att lära dig nya saker i en spännande miljö? Vill du arbeta i en organisation där det med rätt mindset och engagemang finns många möjligheter att göra karriär inom koncernen?

Kanske är du den vi söker?

Arbetsuppgifter:

Vi söker just nu för kunds räkning en kommunikativ och driven ekonomiassistent till ett längre uppdrag där du kommer arbeta med både kund-, och leverantörsreskontra.

Som ekonomiassistent hanterar du kund- och leverantörsreskontra, in- och utbetalningar samt löpande redovisning och månadsavstämningar. I rollen som ekonomiassistent är ditt huvudsakliga ansvarsområde bolagets reskontraflöde och dess processer vilket bland annat innefattar hantering av leverantörsfakturor, kundinbetalningar, leverantörsutbetalningar, visst bokslutsarbete samt hantering av påminnelser och inkasso.

Lämplig bakgrund

Till denna roll ser vi att du har akademisk utbildning inom ekonomi. Du har tidigare arbetat som ekonomiassistent i en bred roll och känner dig trygg i att självständigt arbeta med detta. Vidare har du systemvana och är van vid att arbeta i Excel.

Som person är du framåt, nyfiken och har en vilja att utvecklas och lära dig nya saker. När det kommer till dina arbetsuppgifter är du lösnings- och detaljorienterad, du har förmåga att prioritera och arbetar effektivt.

Viktig information
Uppdraget är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR. Varmt välkommen med din ansökan. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Emma Hultberg på 076 641 16 47.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget

SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR Helsingborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 14 januari 2019

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024