Ekonomiassistent till bolag i centrala Uppsala

Ekonomiassistent till bolag i centrala Uppsala

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent och vill arbeta på ett större företag som ligger beläget mitt i stan i Uppsala? Är du en person som tycker om att det händer saker och gärna är med och påverkar och bidrar till förbättring? Missa då inte den här möjligheten!

Till vår kund, ett större företag med lokaler i centrala Uppsala söker vi dig som vill arbeta som ekonomiassistent inom kundreskontra. Du blir tillsvidare anställd som konsult hos oss på SJR och detta skulle bli ditt första uppdrag. Uppdraget är tänkt att starta så snart som möjligt och pågå fram till årsskiftet.

Arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent ansvarar du bl. a. för följande arbetsuppgifter:

- Finansiella avstämningar och rapporter

- Övervaka processen för inkommande betalningar och bidra med kunskap och support inom collection processen.

- Rapportering av bad debt och ev. write off

- Löpande kommunikation med interna funktioner och externa partners

- Hantering av inkommande ärenden via telefon och mejl

- Bidra till ständiga processförbättringar för en mer digitaliserad och automatiserad verksamhet

Vem letar vi efter?

Vi ser att du som söker har en utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du bör ha arbetat som ekonomiassistent i några år inom kundreskontra och löpande redovisning samt inkassohantering. Det är meriterande om du har arbetat i systemet IFS. Vidare är du flytande i svenska och engelska, i både tal och skrift. Som person behöver du vara flexibel och tycka om att arbeta i en fartfylld och föränderlig miljö. Du motiveras av att få lösa problem och tar gärna egna initiativ.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Linnea Järverup på 0708-23 41 45 Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2022
  • Ansök senast: 31 maj 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024