Ekonomiassistent till bolag i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra och kundreskontra till bolag i Stockholm. Intresserad? Sök här!

Är du intresserad av att jobba som ekonomiassistent med start i september? Nu söker vi efter en ekonomiassistent med brett ansvar inom reskontra till ett bolag i Stockholm.

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Som ekonomiassistent hos vår kund kommer du vara en viktig kugge i hjulet och en del av deras pågående förändringsresa. Du kommer ha stor möjlighet att påverka rutiner och arbetssätt och vara med och bygga upp en långsiktig och kvalitativ verksamhet. Här blir du en del av ett team som verkligen sätter stort värde i samarbete och att ha roligt på jobbet. 

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Som ekonomiassistent hos vår kund kommer du att jobba med både leverantörsreskontra och kundreskontra. Här har du en varierande roll och kommer tillsammans med dina kollegor att få stor möjlighet att påverka och effektivisera arbetet på plats. 

Inom leverantörsreskontra kommer du bland annat att: 

• ha löpande ansvar av hantering av leverantörsfakturor
• ta emot betalningspåminnelser, räntefakturor och kreditfakturor
• stötta organisationen, kollegor, revisorer och andra

Inom kundreskontra kommer du bland annat att:

• hantera överföringar av fakturatransaktioner mellan system och kundreskontra
• matcha och registrera kundbetalningar
• utföra bankavstämningar
• ansvara för betalningspåminnelser, inkassoärenden och liknande 

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Du och dina kollegor jobbar tillsammans i ett reskontrateam på sex personer som hanterar flera bolag tillsammans.  Du kommer att börja som konsult på 6 månader, sedan är tanken att du ska överrekryteras till vår kund. Jobbet är på heltid och kommer att starta i början av september.

VEM ÄR DU?

Till jobbet som ekonomiassistent söker vi dig som:

• har erfarenhet från arbete inom leverantörsreskontra och kundreskontra (gärna mer än 2 år)
• har kunskaper både i svenska och engelska 
• gillar en föränderlig miljö och har förmågan att vara strukturerad och noggrann även i situationer med mycket att göra
• är systemkunnig och gillar att lära nytt 
• gillar att samarbeta med andra och är prestigelös i ditt arbete

INTRESSERAD?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd utav oss på TNG och arbeta ute hos vår kund. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningar via email, vänligen sök via vårt ansökningsformulär. Du kan endast bifoga ditt CV, så skicka inget personligt brev då vi inte läser dem. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 12 juli 2018

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024