Ekonomiassistent till bolag med stark tillväxt

Arbetsbeskrivning

Vi på SW söker för kunds räkning en självgående ekonomiassistent som ska vara ansvarig för leverantörsreskontran i företagets tre dotterbolag och ett av företagets moderbolag. Företaget arbetar bland annat med service- och installationsverksamhet samt projektering, projektledning och driftsättning inom energi. Du kommer att ingå i ett mindre ekonomiteam. Företaget är beläget i Solna. Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader med start omgående. Tjänsten är på heltid.

Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara:

Förberedelser av utbetalningar

Ansvara för in-/utbetalningar

Ansvara för leverantörsreskontran (inscanning, ankomstregistrering, kontering)

Löpande bokföring

Periodiseringar

Avstämningar

Delaktig i månadsbokslut

Skatte –och momsdeklarationer

För rätt person som vill utvecklas och lära sig mer finns möjlighet att vara delaktig i förbättringsarbete kring processer och rutiner.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som arbetat minst 5år inom leverantörsreskontra sedan tidigare. Vi ser gärna att du har genomfört eftergymnasiala studier i ekonomi vid universitet/högskola alternativt yrkeshögskola. Du har god systemvana samt är lättlärd i system. Du har god datavana och goda kunskaper i Officepaketet.

Som person är du strukturerad och ansvarstagande. Du är lättlärd och sätter dig fort in i nya arbetsuppgifter. Du är en teamplayer och har lätt att samarbeta med dina kollegor.

Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med visstidsanställning hos SW. Uppdragstiden är på 6 månader med start omgående. Tjänsten är på heltid. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Skicka därför in din ansökan redan idag! Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emma Levin, 08-407 55 70.



Konsult hos SW
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.

SW är ett nischat bolag, specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet inom tjänstemannasektorn. Vårt engagemang definieras av kreativitet, nyfikenhet och ett mänskligt fokus. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi/finans, kundservice, kontor/administration, HR, försäljning/marknad, IT och teknik.

Läs mer på www.sw.se (http://www.sw.se/) och gilla oss på Facebook (http://www.facebook.com/StudentWorkers)!

Kontaktpersoner på detta företaget

Anette Skantz
+46 8 407 55 66
Simon Jordal
+46 84075568
Stefan Lidman
+46 8 407 55 65
Marie Bergsman
08/407 55 55
Erik Bodin
+46 84075569
Marie Bergsman
+46 08-4075555
Ulrika Eklund
+46 40 665 51 50
Carina Johnsson
+46 8 407 55 62
Frida Bjerkman
+46 08 407 55 52
Anette Skantz

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SW Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 18 maj 2017

Besöksadress

Humlegårdsgatan 20 Box 7420
None

Postadress

None
Stockholm, 10391

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024