Ekonomiassistent till bolag som skapar mobilitetslösningar

Ekonomiassistent till bolag som skapar mobilitetslösningar

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta som konsult på ett bolag som genom innovativa och hållbara mobilitetslösningar underlättar människors vardag? Vi söker till vår kund, som sitter precis söder om Stockholm city en ekonomiassistent, till reskontrateamet. Detta är ett konsultuppdrag med start i april till december 2021, på heltid. Urval kommer att ske löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Kontrollavgifter och bokföringen av dessa hanteras på ett korrekt sätt.
• Se till att långtidsintäkter är korrekt bokförda inklusive periodiseringar, krediteringar, mm.
• Gruppens hantering av ärendehantering internt- och externt (ärendesystem Zendesk, Inkassoleverantör).
• Att inläsning av dagliga bankgirofiler med betalningar blir gjort utan eftersläpning.
• Att aviseringen blir genomförd och utskickad enligt tidplan.
• Manuell fakturering baserat på underlag tillhandahållna av verksamheten.
• Registrering och registervård av elektroniska betalningsmetoder autogiro och E-faktura.
• Återbetalning till kunder.
• Registervårdsarbete i kundreskontran.
• Bokning av inbetalning kontokort.
• Boka manuella utländska betalningar i Navision.
• Leverantörsbetalningar manuella.
• Registrering av manuella utbetalningar, samt bokföra dessa.
• Rensa inkorgar i funktionsbrevlådor.
• Skanna leverantörsfakturor.
• Övrigt avstämningsarbete.


Vem är du?
Om ett problem skulle uppstå tar du dig an detta med ett öppet sinne och hittar lösningar. Du uppskattar att bolla med dina kollegor, även om arbetet för detta uppdrag mestadels kommer ske hemifrån.

Du bör ha med dig följande krav;

• Erfarenhet av arbete i Navision.
• Stor datamognad - vana vid att arbeta i många system.
• Vana vid stora transaktionsflöden.
• Cirka 3 års arbete med likande arbetsuppgifter.





Om verksamheten
Konsultuppdraget är på heltid med start i april till december 2021. Du kommer vara anställd av Poolia Ekonomi! Vi är måna om att du som konsult hos oss skall trivas både ute på din arbetsplats samt som anställd av Poolia Ekonomi. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Vi erbjuder dig även friskvårdsersättning, rabatter på olika träningsanläggningar och sociala aktiviteter som anordnas av Poolia. Vid din sida har du en konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig ute på din arbetsplats så att du blir framgångsrik i ditt uppdrag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Pizzignacco

Asaad Amaya

Frida Aronson

Elisabeth Axelsson

Sebastian Monadjemzadeh

Filippa Finnström
08-555 650 28
Sebastian Monadjemzadeh
08-555 540 12
Anton Rådh

Johan Iggbom

Johan Iggbom

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Ekonomi AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 mars 2021
  • Ansök senast: 17 mars 2021

Besöksadress

Box 207, Stockholm
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024